גל צונאמי פגע היום (שבת) באי הגדול ביותר בטונגה, טונגטאפו, ולפי הדיווחים מהמדינה גרם להצפות כבדות בעיר הבירה. זאת, לאחר שהר הגעש התת ימי, הונגה טונגה, התפרץ אתמול בדרום האוקיינוס השקט.

בתוך כך, גם באי הצפוני של ניו זילנד, בחוף המערבי של ארה"ב, ובקלומביה הבריטית בקנדה פורסמו אזהרות מפני גלי צונאמי נוספים. כלי תקשורת בניו זילנד דיווחו כי גל הצונאמי היכה בקו החוץ של בירת טונגה, נוקואלופה, ושטף את כבישי החוף במדינה. בעקבות כך, בסיוע של המשטרה והצבא, תושבים רבים ששהו במקומות הנמוכים פונו למקומות גבוהים יותר.

התפרצות הר געש תת ימי באוקיינוס השקט (צילום: CIRA/NOAA/Handout via REUTERS)
התפרצות הר געש תת ימי באוקיינוס השקט (צילום: CIRA/NOAA/Handout via REUTERS)

ההתפרצות הראשונה של הר הגעש, הונגה טונגה, התרחשה ביום שישי האחרון, ושחררה לאוויר ענני אפר כבדים. ההתפרצות השנייה, התרחשה היום, בשעה 17:26 לפי השעון המקומי. השירות המטראולוגי באוסטרליה דיווח, כי גל צונאמי בגובה 1.2 מטר תועד ליד טונגה, כארבע דקות בלבד לאחר ההתפרצות. מרכז האזהרה מפני צונאמי מסר כי גלי צונאמי נוספים בגובה 2.7 מטר נצפו בקרבת בירת סמוהה האמריקנית, פאגו פאגו.

בנוסף לאזהרת הצונאמי, השירות המטארולוגי של טונגה פרסם אזהרות מפני שיטפונות כבדים, ורוחות חזקות בקרבת החוף. האי סמוך פיג'י, פרסם גם הוא אזהרה, ודרש מהאזרחים המתגוררים באזורי החוף "לעבור למקום מבטחים מחשש לזרמים חזקים ולגלים מסוכנים".