הדרמה הסתיימה: מושל טקסס גרג אבוט הודיע הבוקר (ראשון) כי כל בני הערובה בבית הכנסת "בית ישראל" בקוליוול שבטקסס שוחררו ללא פגע לאחר שמונה שעות בהם היו מוחזקים, לאחר שאדם חמוש התבצר בבית הכנסת ולקח ארבעה אנשים כבני ערובה. סמוך לשעה 2:30 שעון ישראל שוחרר אחד החטופים והבוקר, כאמור, שוחררו גם השאר, בהם רב הקהילה. בתוך כך הודיעה המשטרה בטקסס כי החוטף נהרג אך לא מסרה פרטיו על זהותו.

ה-FBI ניהל במשך הלילה מגעים עם החוטף, שככל הנראה המניע שלו מאחורי החטיפה קשור לדרישתו לשחרר את הטרוריסטית המורשעת עאיפה סידיקי, שמרצה עונש מאסר בטקסס בגין תקיפת חיילים אמריקאים באפגניסטן. 

כוחות גדולים של המשטרה יחד עם יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור ולחילוץ בני ערובה וכן סוכנים של ה-FBI הוזעקו למקום וניהלו את המשא ומתן. השטח הסמוך לבית הכנסת פונה והתושבים בסביבה הקרובה התבקשו שלא להגיע לאזור. 

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי החוטף פרץ לבית הכנסת, ככל הנראה במהלך חגיגת בר מצווה שנערכה במקום, ולקח לפחות ארבעה בני אדם כבני ערובה, בהם רב בית הכנסת, כך לפי גורם רשמי במערכת אכיפת החוק. עוד דווח כי החוטף טען כי הוא חמוש וכי יש במקום מספר מטעני חבלה שיתפוצצו במידה והוא ייהרג.

CNN דיווח כי גורמי אכיפת החוק ובהם ה-FBI מאמינים כי המניע של החוטף קשור לטרור, שכן מסתמן כי הוא דורש לשחרר טרוריסטית מורשעת המרצה עונש מאסר בטקסס. עם זאת, בניגוד לדיווחים לפיהם החוטף הזדהה כאחיה של עאיפה, עורך דינו של אחיה של עאיפה טען כי הוא לא מעורב באירוע והוסיף כי הוא מתנגד לשחרורה באמצעות אלימות. 

 לפי הדיווח, החוטף שוחח עם רבה מוכרת בניו יורק על הטרוריסטית המורשעת עאיפה סידיקי ואמר לה כי סידיקי הופללה וכי הוא מעוניין בשחרורה. ה-FBI ראיין את הרבה, שאין לה שום קשר לחוטף, והיא סיפרה כי רב הקהילה בבית הכנסת, שנמצא בין בני הערובה, התקשר אליה לבקשת החוטף. 

מוקדם יותר קולו של החשוד נשמע בלייב בדף הפייסבוק של בית הכנסת כשהוא אומר: "אני הולך למות היום... אם מישהו ינסה להיכנס לבניין הזה, אני אומר לך... כולם ימותו". בין היתר, הוא נשמע מקלל, מתבטא באופן אנטישמי ודורש לשחרר את עאיפה ולדבר איתה. בהמשך הופסק השידור והורד מפייסבוק וכעת הוא אינו זמין. 

בעקבות האירוע, משטרת דאלאס עדכנה כי היא מתגברת את האבטחה סביב בתי הכנסת באזור. מוקדם יותר גם משטרת לוס אנג'לס הודיעה שהיא מתגברת את האבטחה בבתי הכנסת והדגישה כי הצעד הזה לא מגיע כתוצאה מאיום כלשהו, אלא כאמצעי זהירות. גם בניו יורק תוגברו האבטחה סביב מוקדים יהודיים בעיר ליתר ביטחון. 

הבית הלבן עדכן כי הנשיא ג'ו ביידן עודכן בפרטי האירוע וכי הוא עוקב אחרי ההתרחשויות. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני עוקב מקרוב אחר אירוע בני הערובה המתרחש בקהילת בית ישראל בקוליוויל, טקסס. אנו מתפללים לשלומם של בני הערובה והמחלצים".

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס כתב: "אני עוקב מקרוב אחר הדיווחים על מצב בני הערובה בקהילת בית ישראל בטקסס, שם התכנסה הקהילה לתפילת השבת. מתפללים לסיום מיידי ובטוח".

מושל טקסס גרג אבוט עדכן כי "מחלקת ביטחון הציבור בטקסס נמצאת בזירת אירוע בני הערובה המתוח בקולוויל, טקסס. הם עובדים עם צוותים מקומיים ופדרליים כדי להשיג את התוצאה הטובה והבטוחה ביותר. אני ממשיך לעקוב אחר המצב". 

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם ליביה לינק, הקונסולית של ישראל ביוסטון, שנמצאת בדרכה לזירת האירוע, וקיבל עדכון במתרחש בשטח: "עוקבים מקרוב על מצב בני הערובה ונמצאים בקשר הדוק עם רשויות החוק", מסר. בהמשך, עדכנה הקונסולית: "אני בדרכי לאזור בזמן שאנו עוקבים מקרוב ומקבלים עדכונים על המצב המתפתח בקולוויל, טקסס, ואני עומדת כאן עם הקהילה בתקופה קשה זו. ליבי ותפילותיי עם הקהילה היהודית היום".

שר התפוצות נחמן שי כתב בטוויטר כי הוא עוקב מקרוב אחרי המצב ונושא תפילה לשלום בני הערובה. חבר הכנסת הרב גלעד קריב מסר: "אנו נושאים תפילה לשלומם של המתפללים ורב הקהילה ומקווים שהאירוע יסתיים במהרה ללא נפגעים. אירוע זה ממחיש את הגורל המשותף ליהודים מכל הזרמים ותפוצות העולם. אני עומד בקשר עם מנהיגות התנועה הרפורמית בצפון אמריקה ומתפלל ביחד איתם לשמוע בשורות טובות בשעות הקרובות".

אנה קיסלנסקי מנכ"לית התנועה הרפורמית מסרה: "כמו כל עם ישראל, בארץ ובתפוצות, אנחנו עוקבים בנשימה עצורה אחר המתרחש בבית הכנסת הרפורמי "בית ישראל" בעיר קולוויל שבטקסס. חברי וחברות הקהילות הרפורמיות בישראל מחבקים, מחזקים ומתפללים לשלום אחינו ואחיותינו בקהילה בטקסס".

יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "עוקב בדאגה אחר המתרחש בבית הכנסת בית ישראל בקוליוויל, טקסס שבארצות הברית ומתפלל לשלומם של כל המעורבים".

לפי אתר בית הכנסת, קהילת בית ישראל הוקמה רשמית ב-1999 עם 25 משפחות חברים ושייכות לאיחוד הקהילות העבריות האמריקאיות, כיום האיחוד של היהדות הרפורמית. בית הספר הדתי בקולוויל נפתח עם 75 ילדים רשומים וכיום הקהילה מונה למעלה מ-60 משפחות ויותר ממאה ילדים.

רב הקהילה הוא צ'רלי סייטרון-ווקר שמכהן בתפקיד מאז 2006. לפי האתר, מאז נכנס לתפקיד הוא "פעל להכניס תחושה של רוחניות, חמלה ולמידה לחיי הקהילה שלנו. הוא אוהב למצוא קשר עם אנשים בכל גיל ושאף להמשיך את המסורת של לקבל את כולם לתוך הקהילה שלנו, ממשפחות מעורבות ועד משפחות להט"בים ועד לאלו המבקשים למצוא בית רוחני ביהדות, יחד עם כל השאר".

כזכור, בערב פסח בשנת 2019, התרחש אירוע ירי על רקע אנטישמי בבית הכנסת של חב"ד בעיירה פאווי שבפרברי סן דייגו שבקליפורניה. באירוע נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60. עוד שלושה בני אדם נפצעו באירוע, ביניהם רב בכיר בקהילת חב"ד שבעיר, ישראל גולדשטיין שנורה בידיו. על פי דיווחים שיצאו מבית החולים נפצעה גם ילדה כבת 8 שנפצעה מרסיס.