כל בני הערובה שהוחזקו בבית הכנסת בעיר קוליוויל שבטקסס שוחרר ללא פגע, כך הודיע הבוקר (ראשון) מושל טקסס גרג אבוט. עוד פורסם, כי משטרת קולוויל הודיעה שהתוקף מת במהלך חילופי הדברים וניסיונות שחרור בני הערובה. רוברט זינגר, יו״ר המרכז לאימפקט יהודי הפועל למען יהדות התפוצות בעולם, הגיב לאחר החילוץ ואמר: "אנחנו אסירי תודה על המבצע ההרואי של כלל גורמי האכיפה, שפעלו ללא הפסקה על מנת להבטיח את שחרורם של בני הערובה. אירוע זה מתווסף לאירועי אלימות אנטישמים רבים, המתרחשים בכל יום כנגד הקהילה היהודית בעולם". 

ליביה לינק רביב, קונסולית ישראל בטקסס, שוחחה על האירוע והשלכותיו עם ענת דוידוב וגדעון אוקו, בריאיון ל-103FM, וסיפרה על מאמצי החילוץ: "זו תחושת הקלה גדולה. משא ומתן מתמשך התנהל במשך שעות". 

בפתח דבריה אמרה: "יש תחושת הקלה גדולה. האירוע הסתיים בצורה הכי טובה שיכולה להיות. עכשיו אפשר לומר בוקר טוב לכם ולילה טוב עבורנו. משעות הבוקר אנו עוקבים אחרי האירוע המתגלגל הזה, ברגע ששמענו את החדשות המטרידות יצאנו לדרך. שר החוץ יאיר לפיד הנחה אותנו להגיע מיד למקום וכך עשינו. המטרה הראשונית הייתה לחבק את הקהילה פה ולהעביר מסר של סולידריות שהם לא לבד ושאנו איתם וכך באמת היה". 

עוד סיפרה לינק רביב: "הגעתי ופגשתי את הקהילה היהודית ואת הקהילה המקומית. ראש העיר קיבל אותנו בצורה מאוד יפה וכל רשויות החוק עבדו בצורה מרשימה, עדכנו אותנו וניהלו את האירוע ביד רמה".

על בני הערובה אמרה: "למזלנו מדובר בקהילה קטנה, קהילה רפורמית קטנה, 'בית ישראל', שעכשיו בימי הקורונה אפילו נהייתה עוד יותר קטנה וצמצמה את עצמה להרבה תפילות בזום כך שתפילת הבוקר היום הייתה עם מעט אנשים. הרב היה עם שלושה אנשים, ואלה האנשים שהפכו בעצם לבני ערובה. ה-FBI נכנס לתמונה, ניהל מו"מ מתמשך עם האיש שעשה את זה, והצליח לשחרר את אחד מבני הערובה, המבוגר בהם, אחרי כמה שעות. לפני שעה קלה שמענו כולנו את החדשות הטובות והבנו שכוחות הביטחון נכנסו פנימה ובני הערובה שוחררו".

עוד סיפרה כי היא ואנשי משרד החוץ טרם נפגשו עם בני הערובה המשוחררים, מאחר והם מתושאלים כעת על ידי אנשי ה-FBI. "מניחה שירצו להיות עם המשפחות שלהם", הוסיפה. 

על החוטף סיפרה: "אני יכולה לאשר שהוא מת, אני לא יכולה לומר איך בדיוק. אני חושבת שזה פחות הנקודה". עוד תיארה כיצד התנהלו שלבי החילוץ: "זה היה בעקבות כניסה של כחוות הביטחון. השתלטו בצורה כזו או אחרת על התוקף והאנשים שוחררו".



כשנשאלה, האם תיפגש עם החטופים, אמרה: "יכול להיות שכבר הערב אבל זה לא העניין. אני רוצה להניח להם להיות עם היקירים שלהם. ישבתי קודם עם אשתו של הרב צ'רלי, אני לא יכולה לדמיין מה עבר על האישה הזאת. אני חושבת שמגיע להם קצת שקט. מתי הם יפגשו אותי זה פחות העניין".

על זהות החוטף שטען כי הוא רוצה לשחרר את אחותו מן הכלא, והטענות כי לא מודבר באחותו הביולוגית, אמרה לינק רביב: "אנחנו לא יודעים עליו הרבה ואני פחות רוצה להתייחס לזה. אנחנו מתרכזים בלתמוך בקהילה היהודית המקומית ולשתף פעולה עם רשויות החוק האמריקניות שעשו עבודה יוצאת מן הכלל. הנקודה היא שאנו עדים לעלייה מאוד מטרידה באנטישמיות ברחבי העולם בכלל. זה לא פסח גם על מדינת טקסס. האיש בחר להיכנס לבית כנסת, העובדות מדברת בעד עצמן". 



סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm