ה-FBI הודיע היום (ראשון) כי לאירוע חטיפת בני הערובה בבית הכנסת "בית ישראל" בקוליוויל, טקסס, לא היה קשר לקהילה היהודית בארצות הברית. בתוך כך, הרשויות בארה"ב עדיין לא חשפו את שם החוטף, אולם דובר משרד החוץ הבריטי מסר כי הוא "מודע למותו של גבר בריטי בטקסס ונמצא בקשר עם הרשויות המקומיות". 

איש הבולשת הפדרלית האמריקאית מאט דה סרנו אמר כי האירוע, שהסתיים כאשר כל ארבעת בני הערובה חולצו בחיים וללא פגע, "לא היה קשור" לקהילה היהודית וכי "אין אינדיקציה לכך שלאדם הייתה תוכנית רחבה יותר". 

ואולם, בקהילה היהודית בארה"ב מעידים על עלייה באנטישמיות. רוברט זינגר, יו״ר המרכז לאימפקט יהודי הפועל למען יהדות התפוצות בעולם, הגיב לאחר החילוץ ואמר: "אנחנו אסירי תודה על המבצע ההרואי של כלל גורמי האכיפה, שפעלו ללא הפסקה על מנת להבטיח את שחרורם של בני הערובה. אירוע זה מתווסף לאירועי אלימות אנטישמים רבים, המתרחשים בכל יום כנגד הקהילה היהודית בעולם". 

ליביה לינק רביב, קונסולית ישראל בטקסס, התייחסה לזהות החוטף ואמרה ב-103fm: "אנחנו לא יודעים עליו הרבה ואני פחות רוצה להתייחס לזה. אנחנו מתרכזים בלתמוך בקהילה היהודית המקומית ולשתף פעולה עם רשויות החוק האמריקניות שעשו עבודה יוצאת מן הכלל. הנקודה היא שאנו עדים לעלייה מאוד מטרידה באנטישמיות ברחבי העולם בכלל. זה לא פסח גם על מדינת טקסס. האיש בחר להיכנס לבית כנסת, העובדות מדברת בעד עצמן". 

כזכור הבוקר, לאחר שמונה שעות מורטות עצבים, הודיע מושל טקסס גרג אבוט כי כל בני הערובה בבית הכנסת שוחררו ללא פגע לאחר שאדם חמוש התבצר שם ולקח ארבעה אנשים כבני ערובה. סמוך לשעה 2:30 שעון ישראל שוחרר אחד החטופים והבוקר, כאמור, שוחררו גם השאר, בהם רב הקהילה. המשטרה בטקסס הודיעה כי החוטף נהרג אך לא מסרה פרטים על זהותו.