ה-FBI אישר היום (ראשון) כי החוטף בבית הכנסת "קהילת ישראל" בקוליוול, טקסס הוא מאליק פייסל אכרם, בן ה-44, תושב העיר בלקבורן שבצפון אנגליה ובעל אזרחות בריטית. מושל טקסס גרג אבוט הודיע הבוקר כי כל בני הערובה שוחררו ללא פגע לאחר שמונה שעות בהם היו מוחזקים. שכנים של החוטף סיפרו ל"מעריב" כי הוא איבד את אחיו מקורונה לפני כשלושה חודשים. כמו כן, נמסר כי הוא היה ידוע בקהילה כסובל מבעיות נפשיות.

אח נוסף של מאליק, גולבר אכרם, שיתף ברשתות החברתיות כי מאליק סבל מבעיות נפשיות. גולבר כתב: "בצער רב, אני מאשר שאחי פייסל נפטר הבוקר בטקסס. המשפחה הרוסה לחלוטין. אנחנו לא יכולים לומר הרבה, מכיוון שחקירת ה-FBI בעיצומה. ברצוננו להתנצל בפני כל הקורבנות והמעורבים באירוע המצער".

בתוך כך, ראש הממשלה בנט שוחח היום עם גרג אבוט בעקבות האירוע וכתב בחשבון הטוויטר: "הודיתי לו על פעולתם הנחושה של כוחות אכיפת החוק בטקסס שהביאו את האירוע לסיומו בשלום, על עמידתו האיתנה לצד הקהילה היהודית, תמיכתו בישראל וכן על מאבקו באנטישמיות ובתנועת החרם (ה-BDS)".

שרת החוץ הבריטית, ליז טרוס, התייחסה לאירוע ותיארה אותו כ"מעשה טרור ואנטישמיות". טרוס הוסיפה: "אנחנו עומדים לצד ארה"ב בהגנה על הזכויות והחירויות של אזרחינו נגד אלה שמפיצים שנאה".

ה-FBI מסר כי כרגע אין אינדיקציה לכך שאחרים היו מעורבים נוספים, וכי לא נמצא חומר נפץ על גופתו של התוקף. המשטרה בארה"ב דיווחה כי מאליק הגיע לארה"ב לפני כשבועיים דרך נמל התעופה JFK בניו יורק ובילה את הלילה הראשון במקלט לחסרי בית.

כאמור, סמוך לשעה 2:30 שעון ישראל שוחרר אחד החטופים והבוקר, כאמור, שוחררו גם השאר, בהם רב הקהילה. בתוך כך הודיעה המשטרה בטקסס כי החוטף נהרג. כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי מאליק פרץ לבית הכנסת, ככל הנראה במהלך חגיגת בר מצווה שנערכה במקום, ולקח לפחות ארבעה בני אדם כבני ערובה, בהם רב בית הכנסת, כך לפי גורם רשמי במערכת אכיפת החוק. עוד דווח כי מאליק טען כי הוא חמוש וכי יש במקום מספר מטעני חבלה שיתפוצצו במידה והוא ייהרג.

ה-FBI ניהל במשך הלילה מגעים עם החוטף, שככל הנראה המניע שלו מאחורי החטיפה קשור לדרישתו לשחרר את הטרוריסטית המורשעת עאיפה סידיק. היא מרצה 86 שנות מאסר בכלא בטקסס שנגזרו עליה ב-2010, לאחר שבית משפט בניו יורק קבע כי היא אשמה בניסיון רצח ותקיפת חיילים אמריקאים ששירתו בבסיס צבאי באפגניסטן.