קולות מלחמה בחצי האי ערב: דובר הח'ותים, מוחמד עבד אל-סאלם, הודיע היום (שני) כי ארגונו הפועל בתימן, פתח במתקפה כנגד הצבא האמירתי ולקח אחריות על פגיעה בשלוש מכליות דלק באזור התעשייה של אבו דאבי.

מחקירה ראשונית עלה, כי הפגיעה במכליות נגרמה ממתקפת מזל"טים, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת איראניים, שלושה בני אדם נהרגו ושישה נפצעו כתוצאה מכך, כאשר שניים מההרוגים הם בעלי אזרחות זרה. 

בתוך כך, ארגון הטרור השיעי-זיידי, דחה את בקשת האו"ם לשחרר כלי שיט אמירתי, שנתפס מוקדם יותר החודש ועליו 11 חברים, זאת בטענה שעל סיפונה "נכסים צבאיים". בכיר ח'ותי, חוסיין אל-עזי, טען כי הספינה נשאה "נשק לקיצוניים". מנגד, איחוד האמירויות השיבה כי "הספינה 'Rwabee', היא ספינת מטען אזרחית, שהושכרה על ידי חברה סעודית, ושהתה במים הבינלאומיים, כשהיא נושאת ציוד לשימוש בבית החולים שדה". 

מועצת הביטחון של האו"ם דרשה ביום שישי האחרון את שחרורה המיידי של הספינה. המועצה הדגישה "את החשיבות של חופש הניווט במפרץ עדן ובים האדום, שמשמש נתיב אסטרטגי לשייט הבינלאומי".

בהצהרה שנוסחה על ידי בריטניה ואומצה פה אחד, מועצת הביטחון המונה כ-15 חברים, גינתה את הח'ותים ודרשה "להבטיח את שלומם ורווחתם של הצוות על הספינה". בתגובה, תקף אל-עזי את האו"ם והאשים אותם בכך שהם "מצדדים ברוצחים שמפרים חוקים בינלאומיים". אל-עזי הוסיף: "הספינה שייכת למדינה המשתתפת בתוקפנות נגד עמנו, ונמצאת במלחמה עם תימן, ונכנסה למים הטריטוריאליים של המדינה שלא כדין".

כאמור, החות'ים הנתמכים על ידי איראן תפסו את הספינה ב-3 בינואר, ליד נמל אל-חודיידה בים האדום, ולאחר מכן פרסמו סרטון שבו נראה לכאורה ציוד צבאי על הסיפון, כולל משאיות וכלי רכב אחרים ומה שנראה כאוסף של כלי נשק.