פרטים חדשים על החוטף בבית הכנסת: כלי תקשורת בבריטניה דיווחו היום (שלישי) כי מאליכ פייסל אכרם, החוטף שהחזיק בני ערובה בבית הכנסת "קהילת ישראל" בקוליוול, טקסס, היה מוכר לסוכנות הביון הבריטי (MI5) ונחקר בעבר על ידיה. מאליק, תושב העיר בלקבורן שבצפון אנגליה, בעל עבר פלילי, תוחקר בסוף השנה שעבר על ידי הסוכנות, אך עד טיסתו לארה"ב הוחלט כי אינו מהווה סכנה.

בתוך כך, רשת NBC דיווחה כי שני בני נוער נעצרו במסגרת חקירת אירוע החזקת בני הערובה בטקסס. החשודים הם בניו של מאליכ. על פי הדיווח, אכרם היה בקשר עם שני בניו במהלך האירוע. השניים נעצרו על ידי שוטרים מהמחלקה למלחמה בטרור בבריטניה, כחלק מחקירת המקרה. כמו כן, על פי גורמים המעורים בחקירה, בשלב זה אין חשודים נוספים במעורבות במעשה.

ה-FBI דיווח כי מאליק הגיע לארה"ב לפני כשבועיים ונחת בשדה התעופה JFK בניו יורק ובהגיעו למדינה בילה את הלילה הראשון במקלט לחסרי בית. אחיו של מאליק, גולבר אכרם, שיתף ברשתות החברתיות כי מאליק סבל מבעיות נפשיות. גולבר כתב: "בצער רב, אני מאשר שאחי פייסל נפטר בטקסס. המשפחה הרוסה לחלוטין. אנחנו לא יכולים לומר הרבה, מכיוון שחקירת ה-FBI בעיצומה. ברצוננו להתנצל בפני כל הקורבנות והמעורבים באירוע המצער".

שרת החוץ הבריטית, ליז טרוס, התייחסה לאירוע ותיארה אותו כ"מעשה טרור ואנטישמיות". טרוס הוסיפה: "אנחנו עומדים לצד ארה"ב בהגנה על הזכויות והחירויות של אזרחינו נגד אלה שמפיצים שנאה".