נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הודיע היום (שלישי) כי ייתכן שנשיא המדינה יצחק הרצוג עשוי לבקר בקרוב במדינה. במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הסרבי, אלכסנדר ווציץ', אמר ארדואן כי "קיימנו בעבר פגישות עם הצד הישראלי, והדגשנו את שיתוף הפעולה להובלת הגז לאירופה, ואנו עדיין מוכנים לכך". עם זאת, הנשיא הטורקי אינו ציין תאריך אפשרי לביקור. בבית הנשיא סירבו להתייחס לדיווח על אפשרות שהנשיא יצחק הרצוג יבקר בטורקיה.

הנשיא הטורקי הוסיף במסיבת העיתונאים כי בעוד שהוא מקיים דיאלוג עם הנשיא הרצוג, התקבלו מסרים גם מראש הממשלה נפתלי בנט. ארדואן הוסיף כי מדינתו "להוטה לחדש את השיחות להבאת גז ישראלי לאירופה, דרך טורקיה".

בתוך כך, סוכנות הידיעות "אנטוליה" הטורקית, דיווחה כי לדברי ארדואן "המטרה היא להתקדם באמצעות גישה חיובית, והצדדים יעשו כמיטב יכולתם, אם זה יתבסס על רווח הדדי". מוקדם יותר היום, הנשיא התייחס לכך שארה"ב הסירה את תמיכה בצינור תת-ימי להובלת גז טבעי מהמזרח התיכון לאירופה, זאת מחוסר כדאיות כלכלית. הפרויקט הוקם כחלופה, על מנת לסייעה בהפחתת התלות של אירופה בגז הרוסי, והצינור באורך 1,900 ק"מ היה צפוי להעביר 10 מיליארד מ"ק גז מדי שנה.

כזכור, יוון, קפריסין וישראל חתמו לפני שנתיים על הסכם שנועד להאריך את צינור הגז EastMed, ולסיים את הפרויקט עד 2025. הצינור אמור להוביל גז מישראל וקפריסין לכיוון יוון, ומשם לרשת הגז האירופית דרך איטליה. עם זאת, התוכנית סוכלה בינתיים, בעקבות חוסר הסכמה בין טורקיה ויוון. שתי החברות בנאט"ו לא הגיעו להסכמה בנוגע לריבונות הימית וזכויות האנרגיה במזרח הים התיכון.