ברקע שיחות הגרעין בווינה: רוסיה הציעה לאיראן לחתום על הסכם זמני, בתמורה להקלה מסוימת בסנקציות, כך דווח הבוקר (שבת) ברשת NBC האמריקאית. זאת, בתמורה להטלה מחדש של כמה מגבלות על תכנית הגרעין של טהרן.

הדיווח נמסר על ידי שני פקידים אמריקאים וארבעה אנשים נוספים שמכירים את הדיונים, שמסרו כי ארה"ב מודעת להצעה, שמגיעה ככל שגובר החשש בממשל ביידן שהזמן לחזרה להסכם הגרעין מ-2015 הולך ואוזל. עם זאת, בממשל ביידן הכחישו את הקשר לשיחות בין רוסיה לאיראן.

עוד עולה כי איראן דחתה עד כה את ההצעה שהציגה רוסיה, כאשר הנציגות הקבועה של איראן באו"ם אמרה כי טהרן אינה רוצה בהסכם ביניים וסירבה לדון בפרטי ההצעה הרוסית.

בתוך כך, אם תושג הבנה לגבי הצעת ביניים רוסית, סביר להניח שארצות הברית וממשלות אחרות יציגו זאת כצעד ראשון לקראת חזרה מלאה להסכם 2015, ולא כהסכם חדש או נפרד, אמרו המקורות. 

אתמול, בכיר באיחוד האירופי אמר כי שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות בווינה "מתקדמות בכיוון הנכון", וכי הוא מאמין שניתן יהיה להשיג הסכם בין הצדדים בקרוב. "ההערכה שלי היא שאנחנו נמצאים על המסלול הנכון, לאחרונה השגנו התקדמות במספר נושאים קטנים", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות "רויטרס".

"הדאגה שלי היא לגבי התזמון. לפעמים ההרגשה היא שהקצב איטי מדי. זו תהיה טעות איומה אם בגלל קצב ההתקדמות לא נגיע לבסוף להסכם, ולא נשיג פתרון טוב", הוסיף.