מתיחות משמעותית נרשמת מזה זמן רב בגבול בין רוסיה לאוקראינה, דבר המעורר דאגה משמעותית ברחבי העולם. לובה אברמוביץ', תושבת אודסה שבאוקראינה, התייחסה הבוקר (ראשון) למתיחות בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב: "אנחנו בסדר, חיים כרגיל ולא מרגישים בשום שינוי. לא מדברים פה על זה".

המגישים שאלו את אברמוביץ' האם ישנה הגזמה בסיקור המצב, והיא השיבה: "התקשורת בארץ בדרך כלל מגזימה, אני שומעת על המצב באוקראינה מהפרסומים בארץ". היא הוסיפה כי המצב שונה לחלוטין ממה שעולה בדיווחים. "בסופרים אין מהומות והכל תקין ורגיל. אנחנו מטיילים ומבלים".

המגישים השיבו: "את מבינה שמשהו קורה? עד כמה זה מטריד?". היא הגיבה להם ואמרה כי "ברור שאנחנו מתעניינים במצב, יש קצת חשש אבל לא ברמה היסטרית. מה שכן, משרד החוץ הוציא שאלון שהישראלים המקומיים אמורים למלא למקרה ו.. עשינו את זה כמו אזרחים טובים ואנחנו ממשיכים בשגרה".

כמה ישראלים יש באוקראינה?
"קשה לי לומר, באודסה יש מספיק ישראלים".

בסיום הריאון, אברמוביץ' נשאלה האם הם יכולים להעריך עד כמה ארצות הברית ואירופה יצליחו להרגיע את הרוחות באזור. "אני רוצה להאמין שכן, כי אף אחד לא רוצה להגיע למצב של מלחמה. כבר שמונה שנים שהאוקראינים נמצאים במצב של מלחמה, וכנראה שלא נכנסים לפאניקה ולדאגה. באופן אישי, אני מקווה שזה לא יגיע, והכל יסתדר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכגמן, 103fm

טנקים רוסיים בגבול אוקראינה (צילום: צילום מסך: רויטרס)
טנקים רוסיים בגבול אוקראינה (צילום: צילום מסך: רויטרס)

בתוך כך, מזכירת המדינה לענייני חוץ בבריטניה, אליזבת טראס, טענה במהלך הלילה כי מזימת הקרמלין היא להקים "ממשלת בובות" פרו-רוסית באוקראינה, והוסיפה כי המודיעין ברוסיה אף יצר קשר עם פוליטיקאים אוקראינים לשעבר, כחלק מתוכנית הפלישה. במשרד החוץ הבריטי סירבו לספק ראיות תומכות לכך, אך הוסיפו כי יש בידיהם מידע על כך שממשלת רוסיה שוקלת את מועמדותו של מחוקק אוקראיני לשעבר, איוואן מוראייב, כפוטנציאל לעמוד בראש ההנהגה המדוברת.

עוד נמסר כי שירותי המודיעין הרוסי ניהלו מגעים מול מספר פוליטיקאים אוקראינים נוספים, כולל בכירים שהיו ממקורביו של הנשיא לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', לקראת התקיפה באוקראינה. גורם במשרד החוץ הבריטי הבהיר כי אין זה נהוג לחלוק מידע מודיעיני מן הסוג הזה, וכי הפרטים נחשפו רק לאחר שיקול דעת, שנועד למתן את תוקפנותה של רוסיה. גורם בכיר בארצות הברית הדגיש כי מדובר בטענות מדאיגות מאוד.