נשיא הפרלמנט של אוקראינה, רוסלן סטפנצ'וק, התייחס היום (שני) בשיחה עם עיתונאים ישראלים בקייב למתיחות עם רוסיה, לאחר שנשאל "האם אנחנו ערב מלחמה עם רוסיה?", והשיב: "זה תלוי ברוסיה, אני חושב שאוקראינה וכל מדינות העולם עושות מה שניתן למנוע מלחמה". סטפנצ'וק, שהשתתף בכינוס של איגוד הארגונים היהודיים באירופה שנערך במדינה אמר כי "אוקראינה מוכנה לכל התפתחות, אבל אנו מקווים שלכולם יהיה הגיון בריא שלא לפתוח במלחמת עולם שלישית".

לדבריו, "נפגשתי עם שגריר ישראל באוקראינה ואמרתי לו שאני מודה מאוד על התמיכה של ישראל בנושא הזכות של אוקראינה לשמירה על השטחים שלה, אני גם מקווה שהעמדה הזו תישאר כמו שהיא גם בהמשך".

במענה לשאלת וואלה! על דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על כך שעשה הבחנה בין פלישה נרחבת או "פלישה קטנה", אמר סטפנצ'וק כי הוא תומך בדבריו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי אין דבר כזה פלישות קטנות. הוא הוסיף כי "כמו בשואה שלא מדברים על מספרים, יש עובדות, ואנחנו לא רוצים שמשהו יקרה".

כוחות צבא רוסיה בתרגיל צבאי סמוך לאוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא רוסיה בתרגיל צבאי סמוך לאוקראינה (צילום: רויטרס)

בכינוס שנערך כחלק מהמאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה לקראת ציון יום השואה הבינלאומי בבבי יאר בקייב, אמר נשיא איגוד הארגונים היהודיים, הרב מנחם מרגולין, כי "זה לא יכול להישאר לשיעורי היסטוריה כי זאת לא היסטוריה. זה רלוונטי היום כפי שהיה אז. השנאה הזאת לא רק עדיין קיימת אלא ממשיכה לגדול משנה לשנה. יש עדיין אנשים היום ששונאים יהודים לא פחות מכפי שהיטלר שנא אותנו אז".

מרגולין, דמות רבנית ידועה במדינות אירופה הוסיף כי "יש היום מדינות באירופה שבגלל העלייה באנטישמיות וחוקים נגד אוכל כשר או קיום ברית מילה, החיים היהודים הופכים בהן לבלתי אפשריים". הוא טען כי "אסור לאפשר לזה לקרות". מרגולין אמר עוד כי "רבים שואלים למה זה לא מספיק ללמוד מעט על השואה בשיעורי היסטוריה בבתי ספר. למה יש צורך באירועי זיכרון, וזאת התשובה לכך".