ההסלמה הצבאית בתימן: שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, קרא היום (שני) לסעודיה ולאיחוד האמירויות להפסיק את המלחמה בתימן ואת המתקפות נגד ארגון החות'ים, ולפעול בדרכים "בונות ודיפלומטיות". עבדוללהיאן הוסיף כי "המצב הנוכחי מנוגד לאינטרסים של כלל המעורבים במשבר בתימן, או מיטיב עם האזור בכלל". שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, הגיב: "שומרים לעצמנו את הזכות להגיב לטרור ולהגן על עצמנו. הפגיעה באזרחי המדינה, לא תעבור ללא תגובה".

דבריו של שר החוץ באים על רקע המתיחות הגוברת בחצי האי הערב. משרד ההגנה האמירתי דיווח הבוקר כי ארגון הטרור השיעי-זיידי, שיגר שני טילים בליסטיים לעבר המדינה, ולא דווח על נפגעים. סוכנות הידיעות הממלכתית (WAM), מסרה כי "שרידי הטילים הבליסטיים שיירטו נפלו באזורים נפרדים מסביב לאבו דאבי". בתגובה, חיל האוויר של איחוד האמירויות תקף באל-ג'וף, בצפון תימן, והשמיד משגרי טילים שהיו בשימוש החות'ים.

תקיפה סעודית בתימן (צילום: רויטרס)
תקיפה סעודית בתימן (צילום: רויטרס)

ראש משלחת המשא ומתן התימנית, מוחמד עבד אל-סלאם, הצהיר אמר היום: "נתמקד במתקנים הצבאיים והכלכליים של איחוד האמירויות אם היא תמשיך בתוקפנותה", והוסיף "איחוד האמירויות תקפה את תימן שלא בצדק, ועליה לשאר בתוצאות. התגובה התימנית תמשך ולא תעצור עד שייפסקו המתקפות עליה".

כזכור, ביום שישי האחרון נהרגו 70 בני אדם, במתקפה אווירית של כוחות הקואליציה שתקפו מעוזים של ארגון הטרור השיעי-זיידי בתימן. על פי דיווח של ארגון זכויות האדם "שמרו על הילדים", שלושה מההרוגים הם ילדים ששיחקו כדורגל במגרש סמוך לבית המעצר. בעקבות האירועים הושבת השימוש באינטרנט במדינה.

המתקפה הייתה בתגובה למתקפת הכטב"מים של החות'ים ביום שני האחרון נגד האמירתים, בה פגעו בשלוש מכליות דלק באזור התעשייה של אבו דאבי. דובר החות'ים, מוחמד עבד אל-סאלם, לקח אחריות על האירוע.