המתיחות הצבאית בין רוסיה לאוקראינה: סוכנות הידיעות RIA דיווחה היום (שלישי) כי הצבא הרוסי החל לבצע בדיקות מוכנות למלחמה במחוזות הדרומיים של המדינה, הגובלים עם אוקראינה, בהשתתפות של יותר מ-6,000 חיילים. מוקדם יותר, אמר הקרמלין כי הוא רואה בדאגה את הודעתו של הצבא האמריקאי, כי "8,500 חיילים בכוננות לקראת הצבתם באירופה". עם זאת, דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, הדגיש כי טרם התקבלה החלטה האם לפרוס את הכוחות, אך הפריסה צפויה להיות לטובת האגף המזרחי של נאט"ו. 

בתוך כך, ויטלי קליצ'קו, ראש עיריית קייב, הביע אכזבה מהצהרותיה של גרמניה, והאשים אותה בבגידה, בשל תמיכתה בצינור הגז הרוסי. בריאיון לעיתון הגרמני "בילד", אמר כי "גרמניה נכשלה במתן סיוע לחבריה".

כוחות צבא רוסיה בתרגיל צבאי סמוך לאוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא רוסיה בתרגיל צבאי סמוך לאוקראינה (צילום: רויטרס)

כוחות צבא אוקראינה בצל המתיחות עם רוסיה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה בצל המתיחות עם רוסיה (צילום: רויטרס)

כזכור, ביום שבת האחרון, שרת ההגנה של גרמניה, כריסטין למברכט, מסרה כי ארצה תעביר לאוקראינה בית חולים שדה בשווי של 5.3 מיליון יורו בחודש הבא, אולם היא לא תצטרף למשלוחי הנשק שמדינות נאט"ו החלו לשלוח לאוקראינה. "משלוחי הנשק לא יסייעו להרגיע את המשבר כרגע, יש על כך קונצנזוס בממשלה", אמרה. קודם לכן דווח כי הגרמנים סיכלו בקשה של אסטוניה להעביר תותחי הוביצר 122 מ"מ שמיוצרים בגרמניה.

האוקראינים גם הביעו זעמם על מפקד חיל הים הגרמני, שי שונבך, שאמר בכנס ביטחוני בהודו כי גרמניה חושבת שרוסיה לא רוצה לכבוש חלק מאוקראינה וכינה זאת "שטויות". "פוטין מפעיל לחץ כי הוא יודע שהוא יכול לעשות את זה ולפלג את האיחוד האירופי", אמר הקצין הבכיר. "אבל הוא באמת רוצה לקבל כבוד נעלה". "אנחנו דורשים גינוי פומבי של הממשלה הגרמנית להצהרות של מפקד חיל הים", מסר בתגובה דובר משרד החוץ, אולג ניקולנקו.  בעקבות זאת, מסר כי שונבך כי הוא טעה. "הערכתי את המצב באופן שגוי וחסר אחריות", צייץ. "אסור היה לי לעשות את זה. אין משהו מוטעה יותר מזה, זו הייתה טעות ברורה".