שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, שלח מסר ברור למנהיגי המערב שאסור להם לבצע ויתורים על חשבונה של אוקראינה על מנת לפייס את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. "הקרבנו הרבה כדי שנוכל לקבוע את גורלנו בעצמנו", אמר בריאיון בלעדי לסי-אן-אן.

"אם מישהו עושה ויתור כלשהו על אוקראינה, מאחורי גבה של אוקראינה, אנחנו לא נקבל את זה", הבהיר קולבה לכתבת קלאריסה וורד. "אנחנו לא נהיה בעמדה של מדינה שמרימה את הטלפון, שומעת את ההנחיות של מעצמה ופועלת לפיהן". קולבה הוסיף כי "שילמנו המון - כולל חייהם של 15 אלף מאזרחינו - כדי להבטיח את הזכות לקבוע את העתיד שלנו בעצמנו, את הגורל שלנו".

טנקים רוסים סמוך לגבול עם אוקראינה (צילום: רויטרס)

הדיפלומט האוקראיני הבכיר ביותר הדגיש כי על אף דבריו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי התגובה על "חדירה קטנה" של הרוסים לא תביא לתגובה חמורה - אמירה שלאחר מכן ביידן חזר ממנה - אין לו ספק כי הממשל האמריקאי מחויב לסייע לאוקראינה להגן על עצמה. "ראשית, הנשיא ביידן עצמו מחויב לאוקראינה. הוא מכיר את המדינה והוא לא רוצה שרוסיה תהרוס אותה", ציין.

"שנית, שמענו את זה מבכירים אמריקאים, שדיברו בגלוי עם התקשורת, אבל גם דיברו אתי ועם בכירים אוקראינים אחרים בטלפון, שארה"ב תישאר מחויבת לחלוטין לקצץ את רוסיה אם יתרחש סוג מסוים של חדירה, פלישה או התערבות", הוסיף קולבה.