רוברט קנדי ג'וניור התנצל היום (שלישי) אחרי שעורר תרעומת כאשר הצהיר השבוע כי לאנה פרנק הייתה חירות רבה יותר מאשר לאמריקאים בלתי מחוסנים כיום.

"אני מתנצל על ההתייחסות שלי לאנה פרנק, במיוחד בפני משפחות שסבלו מהשואה", צייץ בנו של הסנאטור בובי קנדי ואחיינו של הנשיא ג'ון קנדי. "הכוונה שלי הייתה להשתמש בדוגמאות של ברבריות בעבר כדי להראות את הסכנות מטכנולוגיות השליטה החדשות".

קנדי ג'וניור, שידוע כמתנגד חיסונים בולט שמקדם גם תיאוריות קונספירציה, הצהיר בהפגנה נגד החיסונים שהתקיימה מול אנדרטת לינקולן בוושינגטון ביום ראשון כי "אפילו בגרמניה של היטלר, יכולת לחצות את האלפים לשווייץ. יכולת להתחבא בעליית הגג כמו אנה פרנק".

הדברים עוררו גינויים נרחבים. "ניצול הטרגדיה של אנשים שסבלו, הושפלו, עונו ונרצחו על ידי המשטר הרודני של גרמניה הנאצית - כולל ילדים כמו אנה פרנק - בוויכוח על חיסונים והגבלות במהלך מגפה עולמית זה תסמין עצוב של הידרדרות מוסרית ואינטלקטואלית", נמסר מאתר ההנצחה באושוויץ.

במוזיאון השואה בוושינגטון אמרו כי "השוואות חסרות אחריות לשואה, הרצח של שישה מיליון יהודים, עבור אג'נדה פוליטית זה דבר שערורייתי ופוגעני ביותר. אלה שמשתמשים באופן חסר אחריות באנה פרנק, בטלאי הצהוב ובמשפטי נירנברג עושקים את ההיסטוריה ואת השלכות השנאה".