התקשורת בארה"ב מדווחת כי סטיבן בראייר, השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון של ארה"ב, החליט לפרוש אחרי קרוב ל-28 שנה, וכעת ינסו הנשיא ג'ו ביידן והדמוקרטים בסנאט למלא את המושב המתפנה לפני בחירות האמצע בנובמבר שעשויות לשנות שוב את מאזן הכוחות בסנאט לטובת הרפובליקנים. ההערכות הן כי לראשונה תמונה אישה שחורה לתפקיד.

בראייר (83), שמונה על ידי הנשיא ביל קלינטון בשנת 1994, הוא אחד משלושת השופטים הליברלים בין תשעת שופטי העליון. במפלגה הדמוקרטית ירצו להבטיח כי הפער בין הליברלים לבין השמרנים יישמר על מנת שלא לאפשר לרפובליקנים למנות שופט משלהם אם יזכו ברוב בבחירות הקרובות.

פעילים ליברלים הפצירו בבראייר לפרוש כעת, כאשר ניתן למנות מחליף בעל תפיסה אידיאולוגית דומה, ולא לחזור על המקרה שבו רות ביידר גינזבורג סירבה לפרוש בזמן כהונתו של הנשיא ברק אובמה וכאשר היא הלכה לעולמה לפני כשנתיים, הצליחו הנשיא דונלד טראמפ והרפובליקנים למנות במקומה את איימי קוני בארט ולהגדיל את האחיזה השמרנית במוסד המשפטי העליון בארה"ב.

"זו תמיד הייתה ההחלטה של שופט עליון כלשהו אם ומתי הם יחליטו לפרוש, וכיצד הם רוצים להודיע על זה", מסרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, בעקבות הפרסומים הערב. "זה נותר המצב גם היום, ואין לי פרטים נוספים".

הנשיא ביידן כבר הצהיר כי אם יתפנה מקום בבית המשפט העליון, הוא מתכוון להגיש לאישור הסנאט את המינוי של אישה שחורה ראשונה. השמות המובילים הם קטנג'י בראון ג'קסון מבית המשפט לערעורים במחוז קולומביה ולאונדרה קרוגר מבית המשפט העליון של קליפורניה.

לאורך כהונתו בבית המשפט העליון, החזיק בראייר בעמדה שיש לפרש את החוקה בהתאם לשיקולים מעשיים ובהתאם לתקופה ולאו דווקא לפי הכוונה המקורית. "הסיבה שאני עושה את זה כי החוק באופן כללי צומח מתוך קהילות של אנשים שיש להם בעיות שהם רוצים לפתור", הסביר.