"סין וארה"ב עלולות להיכנס לסכסוך צבאי, במידה והאמריקאים יעודדו את עצמאותה של טייוואן", כך אמר שגריר בייג'ין בוושינגטון צ'ין גאנג בריאיון לרדיו האמריקאי ששודר אמש (שישי).

"תן לי להדגיש את זה", אמר השגריר, "סוגיית טייוואן היא המכשול העיקרי בין סין לארצות הברית. אם שלטונות טייוואן ימשיכו ללכת בדרך לעצמאות בתמיכה אמריקאית, סביר להניח שזה יוביל לסכסוך צבאי בין המעצמות".

בתגובה לדבריו, מסר משרד ההגנה האמריקאי כי ארה"ב נותרה מחויבת למדיניות "סין אחת", ולהתחייביותה על פי חוק יחסי טייואן וארה"ב. על פי המדיניות ארוכת השנים, וושינגטון מכירה רשמית בבייג'ין ולא בטאיפיי, בעוד שהמעשה מחייב את ארצות הברית לספק לטייוואן את האמצעים להגן על עצמה.

"נמשיך לסייע לטייוואן בשמירה על יכולת הגנה עצמית מספקת תוך שמירה על היכולת שלנו להתנגד לכל שימוש בכוח שיסכן את ביטחונם של תושביה", אמר דובר הפנטגון.

משרד החוץ האמריקאי והבית הלבן לא הגיבו מיד לבקשות להגיב על דבריו של צ'ין, שהגיעו שעות ספורות לאחר ששר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ושר החוץ של סין וואנג יי דנו במשבר על אוקראינה. בעוד שבכירים סינים הזהירו מפני פעולה צבאית בטייוואן, זה יוצא דופן שהם מקשרים אותה ישירות לארצות הברית.