ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי נאם היום (שבת) לכבוד ציון ל-30 שנות יחסים דיפלומטים מלאים בין מדינתו וישראל, והדגיש כי "זה הזמן הטוב ביותר להעביר את היחסים לשלב הבא". בהודעת הווידאו המיוחדת, הוסיף כי "זו הייתה תקופה חשובה מאוד עבור שתי המדינות".

בנאומו אמר מודי: "היום, כשהעולם עד לשינויים דרמטיים, החשיבות של יחסי הודו-ישראל עלתה עוד יותר. אני בטוח לגמרי שהידידות בין שתי המדנות תשיג אבני דרך חדשות באמצעות שיתוף פעולה הדדי בעשורים הקרובים. הודו חוגגת השנה 75 שנות עצמאות, וישראל תציין 75 שנות עצמאות בשנה הבאה". מודי הוסיף כי "מערת היחסים בין הודו וישראל היא מיוחדת".

למרות שהודו הכירה בישראל כבר בשנת 1950, היחסים הדיפלומטיים המלאים נוצרו רק ב-29 בינואר, 1992, והתפתחו לשותפות אסטרטגית רב-גונית. מוקדם יותר השבוע אמר שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון, כי "יום השנה ה-30 לקשרים הדיפלומטיים בין הודו וישראל הוא הזדמנות טובה להסתכל קדימה ולעצב את 30 שנות היחסים הבאות". לכבוד ציון היחסים, אמר שגריר הודו בישראל, סנג'יב סינגלה: "אנו גאים לציין את יום השנה ה-30 ליחסים הבילטרליים שלנו ומצפים להשתמש בלוגו המיוחד לאורך כל השנה כדי לחגוג את ציון הדרך המיוחד הזה".

כאמור, בחודש אוקטובר האחרון, ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד עם שר החוץ של הודו, ד"ר סוברהמנייאם ג'אישנקר בלשכת רה"מ בירושלים. שר החוץ ההודי הזמין את ראש הממשלה, בשם ראש ממשלת הודו לביקור רשמי ראשון בארצו. השניים דנו בחיזוק הברית האסטרטגית בין המדינות, בהרחבת הקשרים הבילטרליים ובהעמקת הידידות החמה בין ישראל להודו.

בנט הודה לשר החוץ של הודו ולראש הממשלה על מחויבותם האישית לשותפות בין ישראל להודו ואמר: "בשם מדינת ישראל, אני רוצה לומר לך: אנחנו אוהבים את הודו. אנו רואים בהודו ידידה גדולה ומצפים להרחיב את מערכת היחסים בינינו בכל התחומים".