המתיחות בין רוסיה לאוקראינה: ברקע הגברת מספר החיילים הרוסים בגבול, הקרמלין שלח מסר תקיף לארה"ב והאשימה אותה בכך שהיא "גורמת להיסטריה". זאת, לאחר ששגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, הזהירה את רוסיה מ"השלכות מחרידות", במקרה ותחליט לפלוש בסופו של דבר לאוקראינה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, תקף את סוכנויות הידיעות בארה"ב שהשמיעו חשש מפני פלישה רוסית, ואמר: "לצערנו התקשורת האמריקאית מפרסמת לאחרונה כמות גדולה מאוד של מידע לא מאומת, מעוות ומטעה בכוונה את מה שמתרחש בגבול עם אוקראינה. ההיסטריה שמגיעה מכיוונה של וושינגטון גורמת להיסטריה גם באוקראינה, עד כדי כך שאזרחים אורזים את המזוודות". 

בתוך כך, שרת החוץ של בריטניה ליז טראס אמרה בסוף השבוע האחרון כי תוצג חקיקה חדשה שתרחיב את הסנקציות ותכוון לאנשים ספציפיים הקרובים לקרמלין, במידה ורוסיה תפלוש לאוקראינה. בתגובה, אמר פסקוב כי "זו התקפה גלויה על העסקים", והוסיף כי "באופן כללי האנגלו-סקסים מסלימים את המתיחות ביבשת אירופה".

הקרמלין (צילום: רויטרס)
הקרמלין (צילום: רויטרס)

כזכור, בסוף השבוע האחרון, קבוצה של דמוקרטים בראשות יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקאי הציגה את הצעת חוק "הגנת ריבונות אוקראינה" בפני הבית העליון של בית המחוקקים האמריקאי, כך דווח בסוכנות הידיעות המרכזית של ממשלת רוסיה. על פי ההצעה, יוטלו הגבלות כלכליות נגד נשיא רוסיה פוטין, ראש הממשלה מישוסטין, ראשי משרד החוץ וההגנה, ראש המטה הכללי, ובכירים בהנהגה הצבאית. כמו כן יהיה ניתן להטיל סנקציות גם נגד הצבא הרוסי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח ביום שישי האחרון עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, והעריך כי רוסיה תפלוש למדינתו בסופו של דבר. גורם המעורה בפרטים דיווח, כי במהלך השיחה הנשיא האמריקאי גם הזהיר שבירת אוקראינה, קייב, תהפוך למטרה עבור הרוסים. בשיחה שהתקיימה בצל ההסלמה, הנשיא האוקראיני חזר על עמדתו כי האיום הרוסי נותר "מסוכן אך מעורפל" וכי אינו בטוח שתתרחש תקיפה.