מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח הלילה (בין ראשון לשני) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו על "הצורך לשפר את חיי הפלסטינים בדרכים מוחשיות ובצורך ברפורמה בתוך הרשות הפלסטינית".

לאחר השיחה בין השניים, צייץ בלינקן: "ניהלתי שיחה טובה עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. דנו בחיזוק היחסים בין ארה"ב לפלסטינים ובצורך ברפורמה של הרשות הפלסטינית ושהפלסטינים והישראלים כאחד ייהנו מאמצעים שווים של חופש, ביטחון ושגשוג".

בתוך כך, בלינקן שוחח גם עם שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד. השניים דנו ביחסים החזקים בין ארה"ב לישראל ושיתפו אתגרים, לרבות הסיכונים של תוקפנות רוסית נגד אוקראינה, והאיומים שמציבה איראן. השר בלינקן חזר על מחויבותו האיתנה של הממשל לביטחון ישראל. בנוסף, הם דנו בסוגיות ישראליות-פלסטיניות.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לראש הממשלה נפתלי בנט במהלך פגישתם בבית הלבן באוקטובר האחרון כי הוא לא מתכוון לנטוש את תוכניתו לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים, כך לפי בכירים ישראלים ואמריקנים שעודכנו בפרטי בפגישה.

הקונסוליה האמריקאית בירושלים, שהוקמה במאה ה-19, ניהלה את היחסים בין ארצות הברית לרשות הפלסטינית במהלך 25 שנה, עד שבשנת 2019 היא נסגרה על ידי ממשל טראמפ ומוזגה אל תוך שגרירות ארצות הברית לישראל.