חילופי איומים: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבהיר הערב (שלישי) כי ארצות הברית עלולה להיות זו שגרור את את מדינתו למלחמה, על ידי כך שתטיל סנקציות נוספות נגד מוסקבה, והדגיש כי רוסיה רוצה להימנע מתרחיש שכזה.

בנוסף, התייחס להצטרפותה האפשרית של אוקראינה לברית נאט"ו, ואיים: אם אוקראינה תצטרף ותנסה לכבוש בחזרה את חצי האי קרים – "נצא למלחמה מול נאט"ו". בסיכום דבריו, טען כי הוא מקווה שהדיאלוג מול אוקראינה ימשך.

בלינקן מגיע לאוקראינה, כוחות רוסים נערכים בגבול (צילום: רויטרס)

במקביל, הלחץ על רוסיה נמשך כאשר הערב נועדו ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון יחד עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. בהודעה משותפת לשניים, הזהירו כי כל פלישה רוסית נוספת לאוקראינה תהווה "טעות אסטרטגית מאסיבית שתגבה מחיר הומניטרי כבד ואסון צבאי לרוסיה".

אמש, ברקע הגברת מספר החיילים הרוסים בגבול, הקרמלין שלח מסר תקיף לארצות הברית והאשימה בכך שהיא "גורמת להיסטריה". זאת, לאחר ששגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, הזהירה את רוסיה מ"השלכות מחרידות", במקרה ותחליט לפלוש בסופו של דבר לאוקראינה.

בנוסף, בסוף השבוע האחרון, שרת החוץ של בריטניה ליז טראס, הודיעה כי תוצג חקיקה חדשה שתרחיב את הסנקציות ותכוון לאנשים ספציפיים הקרובים לקרמלין, במידה ורוסיה תפלוש לאוקראינה. בתגובה אמר פסקוב כי "זו התקפה גלויה על העסקים", והוסיף כי "באופן כללי האנגלו-סקסים מסלימים את המתיחות ביבשת אירופה".