משרד ההגנה של איחוד האמירויות הערביות הודיע הערב על יירוט מוצלח של שלושה כטב"מים שחדרו למרחב האווירי של המדינה לפנות בוקר, ההתקפה השנייה השבוע. לפי ההודעה, כלי הטיס הופלו באזורים בלתי מיושבים.

שעות ספורות לפני ההודעה הרשמית, הצהירה מיליציה עיראקית פרו איראנית בשם אל-וויה ועד אל-חק (גדודי הבטחת האמת) כי היא תקפה "מתקנים חיוניים" באבו דאבי עם ארבעה כטב"מים מתאבדים.

"נמשיך לתת מכות כואבות עד שהמדינה הקטנה של איחוד האמירויות תפסיק להתערב בעניינים של מדינות אחרות באזור, במיוחד תימן ועיראק", נאמר בהודעה. "המכות הבאות יהיו חזקות וכואבות יותר".

המיליציה השיעית קיבלה אחריות על שיגור כטב"מים מתאבדים לעבר ריאד, בירת סעודיה, בינואר אשתקד ואף איימה לתקוף את מגדל בורג' ח'ליפה בדובאי, המבנה הגבוה ביותר בעולם.

מדובר בהתקפה השנייה השבוע נגד איחוד האמירויות. ביום שני בערב, יירטה מערכת ההגנה פטריוט טיל בליסטי ששוגר מתימן במהלך ביקורו של הנשיא הרצוג באבו דאבי. בשבוע שעבר נורו טילים לעבר הבסיס האווירי האמריקאי אל-דאפרה באבו דאבי וגם הפעם בוצעו יירוטים מוצלחים. בהתקפה הראשונה, ב-17 בינואר, שוגרו טילים וכטב"מים לעבר אבו דאבי ושלושה בני אדם נהרגו מפגיעה במתקן נפט.

פגישת נשיא המדינה יצחק הרצוג ויורש העצר של אבו דאבי שייח' מוחמד בן זאיד, עמוס בן גרשום

המיליציה החות'ית בתימן איימה להמשיך את התקפותיה נגד איחוד האמירויות על רקע הסיוע הגובר שלה לסעודיה בהתקפות נגד יעדים בתימן. החות'ים גם קראו לזרים לעזוב את המדינה ואיימו לפגוע בתערוכת האקספו ובמגדל בורג' ח'ליפה.

טילים ורחפנים בתצוגה של המורדים החות'ים בתימן, ארכיון (צילום: רויטרס)
טילים ורחפנים בתצוגה של המורדים החות'ים בתימן, ארכיון (צילום: רויטרס)

אמש, שוחח מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד, ודן עמו בהתקפות האחרונים של החות'ים והביע את המחויבות האמריקאית לשותפות האסטרטגית בין המדינות.

על פי ההודעה, אוסטין גם עדכן כי ארה"ב לא מסתפקת רק בהמשך הסיוע בתחום ההתרעה המודיעינית וההגנה האווירית, אלא גם שולחת את המשחתת קול לאימון עם הצי האמירתי ולביקור בנמל באבו דאבי.

 בנוסף, יישלחו מטוסי קרב מהדור החמישי כדי "לסייע נגד האיום הנוכחי וכדי לשלוח מסר ברור שארה"ב ניצבת לצד איחוד האמירויות". הפנטגון לא ציין באילו כלי טיס מדובר, אולם ערוץ אל-חדת' ציטט גורמים במשרד ההגנה בוושינגטון שאמרו כי מדובר במטוסי חמקן מתקדמים מדגם 22-F.