נשיא צרפת עמנואל מקרון יקיים פגישות בצרפת ובאוקראינה, כחלק מהמאמץ האירופי למנוע מרוסיה לפלוש לשכנתה, כך פורסם היום (שישי). מקרון יתחיל את הביקור ברוסיה, לשם יגיע ביום שני הקרוב, ויום לאחר מכן יגיע לאוקראינה. בתוך כך, שגרירות רוסיה בוושינגטון דחתה את ההאשמות של ארה"ב וברית נאט"ו נגד המדינה וחזרה על דרישתה שלא לצרף את קייב לברית ההגנה. 

מי שעוד ינסה לקרר את הרוחות הוא קנצלר גרמניה אולף שולץ, שיגיע שבוע אחרי מקרון. שולץ יבקר בקייב ב-14 בפברואר, ויום לאחר מכן במוסקבה. לקראת הפגישה, ברוסיה הודיעו כי המדינה תהיה מוכנה להגיב בחיוב אם ברלין תנסה לחמם את היחסים את המצב עם מוסקבה ברציפות. בין שתי המדינות נוצרה מחלוקת משלהן, בנוסף למצב באוקראינה, לאחר שגרמניה הודיעה על הפסקת שידורי ערוץ רוסי בטלוויזיה המקומית.

רוסיה הודיעה ביום חמישי שהיא משביתה את פעילותו של שדרן השידור הגרמני דויטשה וולה במוסקבה ושוללת מהצוות שלה את ההסמכה שלהם בצעד תגמול לאחר שברלין אסרה על השידור הרוסי 

ברוסיה תקפו את האמריקאים וטענו כי האשמות ארה"ב, לפיהן רוסיה תביים סרט שיציג תקיפה אוקראינית על כוחותיה, על מנת לפתוח בפלישה. ברוסיה טענו כי מדובר ב"האשמות מביכות. במקום להתמקד בחששות שלנו והמהות שלהן, בארה"ב בחרו לעסוק בקונספירציות".

הודעתו של מקרון מגיעה על רקע דיווחים נוספים להגברת המתיחות בין רוסיה לאוקראינה. הבוקר פורסם כי בית המשפט ברוסיה שלח למאסר של 12 שנים מרגל אוקראיני שנתפס בקרים על ידי שירות הביטחון הרוסי. כאמור, הנשיא הצרפתי יפגש עם ולדימיר פוטין ב-7 בפברואר, ויום למחרת עם ולדימיר זלנסקי בקייב.

בנוסף, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, הודיעה כי האיחוד האירופי סיים להכין את רשימת הסנקציות "האיתנה והמקיפה", אשר יותלו על רוסיה אם תמשיך בהתנהלותה בגבול אוקראינה. לדבריה, הסנקציות יהיו כלכליות ויכללו פיקוח על יצוא, בעיקר על מוצרים טכניים. עוד היא הוסיפה שכחלק מהסנקציות, האיחוד האירופי לא יהסס לפגוע בכיס של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואוליגרכים מקורבים אליו.