נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחת היום (שישי) בסין, לקראת טקס פתיחת משחקי החורף בביג'יינג. כחלק מביקורו, בעקבות הזמנה של נשיא סין שי  ג'ינפינג, השניים נפגשו, במה שהייתה פגישתו הראשונה של שי עם מנהיג ממדינה אחרת מאז נדבק בקורונה ב-2020.

בהצהרה לתקשורת הרוסית, פוטין ושי הציגו את עקרי הפגישה, שעסקה לדבריהם בעסקת גז חדשה. כחלק מהעסקה, רוסיה אמורה למכור לסין כ-10 מיליון קוב נוספים של גז טבעי, על רקע יחסיה העכורים עם המערב, בעקבות קירוב הצבא הרוסי לעבר אוקראינה. כמו כן, השניים קראו לברית נאט"ו "להפסיק להתרחב ברחבי העולם".

בנוסף, רוסיה הוציאה הודעת תמיכה בעמדותיה של סין והודיעה כי היא מתנגדת לעצמאות טיוואן. ההצהרה המשותפת, הכוללת ביקורת חריפה על ארצות הברית, פורסמה במהלך ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסין לרגל אולימפיאדת החורף. כמו כן, הקרמלין פרסם כי פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג ניהלו שיחות חמות ומהותיות בבייג'ינג ותיארו את הקשר כשותפות מתקדמת עם אופי מיוחד.

כאמור, עבור שי מדובר בפגישה ראשונה עם מנהיג מאז נדבק בקורונה. למרות זאת, השניים נצפו כשהם משוחחים ללא מסכות. "אני רוצה להודות לנשיא שי על ההזמנה למשחקי החורף האולימפיים. אנחנו יודעים ממקור ראשון עד כמה מדובר בעבודה גדולה ולא פשוטה. אני בטוח שחברינו הסינים עשו עבודה נהדרת, כמו תמיד כאשר היא מארחת אירועים עולמיים".