המתיחות מול רוסיה נמשכת: חיילים אמריקאיים צפויים להגיע מחר לפולין, כך אמרו היום (שישי) מקורות הגנה לסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בכוח האמריקאי המשמעותי הראשון שמגיע לאזור, במטרה לחזק את האגף המזרחי של נאט"ו מול על הנוכחות הצבאית של רוסיה ליד הגבול האוקראיני.

המקורות, שביקשו להישאר אנונימיים בשל האופי הרגיש של הגעת הכוחות, אמרו כי התוכניות עשויות להשתנות בהתאם לאבטחה וללוגיסטיקה.

כזכור, ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן הודיע ​​ביום רביעי על פריסת כמעט 3,000 חיילים אמריקאים שיגיעו למזרח אירופה בימים הקרובים על רקע האפשרות של פלישה רוסית לאוקראינה.

שר ההגנה של פולין והפנטגון עדכנו ביום רביעי כי כ-1,700 חיילים מהדיוויזיה המוטסת ה-82 שבסיסה בצפון קרוליינה אמורים להגיע לפולין, אך לטענתם חיילים אלו יוצבו במקום רק על בסיס זמני.

כמו כן, קבוצה קטנה של חיילים אמריקאיים מאגף המבצעים הקרקעי האווירי ה-435 של חיל האוויר, שמרכזו בבסיס רמשטיין בגרמניה, כבר הגיע ביום חמישי כדי להתכונן להגעת הכוחות והציוד הצבאי. בנוסף, טיסות עם ציוד צבאי נחתו ביום שישי בנמל התעופה ז'שוב-יאסיונקה שבדרום פולין. 

בסך הכל לצבא ארה"ב יש כבר כ-4,500 חיילים בפולין, הן בנאט"ו והן בשיתוף פעולה בילטרלי, רובם מוצבים במערב המדינה על בסיס רוטציה.