נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ורעייתו נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. הנשיא הודיע היום (שבת) כי בדיקת קורונה שביצע ביחד עם אשתו התגלתה כחיובית, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "למרבה המזל נדבקנו באומיקרון ואנו סובלים מסימפטומים קלים".

לדבריו של הנשיא, הבדיקה נעשתה לאחר שחש בתסמינים קלים, והוא הצהיר כי ימשיך בעבודתו כרגיל. "אמשיך בעבודתי גם מהבית. אנו מצפים לתפילותיכם", כתב.

אתמול אמר הנשיא כי מדינתו וישראל יכולות לעבוד יחד כדי להעביר גז טבעי לאירופה, וכי שתי המדינות ידונו בשיתוף פעולה בתחום האנרגיה במהלך הפגישות שייערכו בחודש הבא בינו לבין נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. 

במהלך שיחה עם עיתונאים בטרם המריא לביקור באוקראינה ביום חמישי, הודיע ארדואן כי הרצוג יבקר בטורקיה באמצע חודש מרץ, כאשר בשלב זה נבחנת האפשרות לביקור בן יומיים.

ארדואן מסר כי שתי המדינות בוחנות דרכים לשפר את היחסים ביניהן וכי נציגים מישראל אמורים להגיע לאנקרה להכין את הביקור במקביל להגעת נציגים טורקים לישראל.

ביום חמישי כאמור ביקר ארדואן בבירת אוקראינה, קייב, ואמר כי הוא "מוכן לסייע בפתרון המשבר בין אוקראינה לרוסיה".

בנובמבר האחרון טען סטיבן קוק, מומחה לטורקיה מהמועצה ליחסי חוץ במאמר בפוריין פוליסי כי מספר תקריות בחודשים האחרונים מצביעות לכאורה שמצבו הבריאותי של ארדואן מידרדר, וכי הוא עשוי לוותר על התמודדות בבחירות לנשיאות בעוד שנתיים. בין האירועים שאליהם התייחס קוק היו סרטון שהראה כי הוא נזקק לעזרתם של רעייתו ושל אחד מעוזריו בעת שעלה במדרגות.

בסרטון אחר הוא נראה מתקשה לכאורה ללכת במהלך ביקור במאוזוליאום לזכרו של מייסד טורקיה המודרנית, מוסטפה כמאל אתאטורק. עם זאת, קוק לא ציטט מידע רפואי או טען כי יש לו גורמים שמאשרים את הדברים.

בתגובה לטענות, פורסם  סרטון של הנשיא הטורקי כשהוא משחק כדורסל במתחם הנשיאותי באנקרה, כאשר יחד אתו היו על המגרש גם יו"ר התאחדות הכדורסל הטורקית, שחקן ה-NBA לשעבר הידו טורקוגלו, דובר לשכת הנשיאות, איברהים קאלין, ומספר חברי ממשלה.  "לעשות ספורט זה חשוב מאוד עבור בריאות טובה", כתב ארדואן בחשבון הטוויטר שלו. "אני גם משתדל לעשות ספורט שלוש פעמים בשבוע".