אבל במרוקו: הרשויות הודיעו כי ריאן, הילד בן החמש שנפל לתוך פיר צר של באר בכפר בצפון מערב המדינה ביום שלישי שעבר, לא שרד אחרי שחולץ בתום מבצע הנדסי מורכב ומסוכן.

סמוך לשעה תשע בערב (שעון מקומי), הגיעו אנשי החילוץ אל הילד וצוות רפואי העניק לו טיפול ראשוני. לאחר מכן, ריאן הוצא דרך המנהרה לעבר האמבולנס שהמתין במקום על מנת להעביר אותו לבית החולים כדי לבדוק את מצבו אחרי ששהה בתוך הבור במשך יותר מ-90 שעות. הוריו של הילד המתינו בכניסה למנהרה.

אולם זמן קצר לאחר מכן נודע כי הילד לא שרד. ארמון המלוכה מסר כי המלך מוחמד השישי שוחח עם ההורים והביע את תנחומיו על האסון, והודה לכוחות החילוץ על המאמצים להגיע אל הילד.

האירוע החל כאשר הילד שיחק ליד בית המשפחה בעיירה תאמורות, כמאה ק"מ מהעיר שפשאוון. לפתע הוא נפל לתוך הפיר וצנח לעומק של 32 מטר. ההורים ניסו להוריד אליו חבל, אולם הניסיון נכשל. "ברגע אחד שבו הסרתי את עיניי ממנו, הילד נפל לבאר. לא עצמתי את עיניי מאז", סיפר האב. "כל המשפחה יצאה לחפש אחריו", הוסיפה אמו של ריאן. "אז הבנו שהוא נפל לבאר. אני עדיין שומרת על תקווה שהוא ייצא בחיים".

כוחות הצלה גדולים הגיעו למקום, אולם הפיר של הבאר הופך לצר יותר ככל שמתקדמים למטה והדבר הקשה על ירידתם של אנשי החילוץ. כמו כן, היה חשש שהשילוב של אדמה חולית עם אדמה סלעית יגרום לקריסת הבאר אם יהיה ניסיון לחצוב את הפיר.

במקום זאת, בולדוזרים חפרו פתח ענק בסלע כדי להחדיר לתוכו צינורות ואנשי החילוץ החלו לחפור באופן אופקי על מנת להגיע לכיוונו של ריאן. בינתיים, גם הורידו אליו המחלצים מסכת חמצן, מזון ומים, ומצלמה שהורדה לעומק הבאר הראתה את הילד שוכב על הצד. "אי אפשר לוודא את מצבו של הילד בכל הזמן הזה", אמר ראש צוות החילוץ, עבד אל-האדי תמרני. "אבל אנחנו מקווים שהילד חי".

הכוחות עבדו ללא הפסקה ולאורך כל שעות היממה, כאשר מי שזכה לשבחים היה עלי אל-צחראווי, מומחה לחפירת בארות שחפר במו ידיו בתוך המנהרה. היום בצהריים נמסר כי המחלצים התקרבו למרחק של פחות משני מטרים מהמקום שבו נמצא ריאן ובמשך שעות ארוכות נמשכה העבודה המורכבת מחשש לקריסה. אחרי הצהריים, גם יצאו מספר כלי תקשורת בהודעה כי המחלצים הגיעו אל הילד, אולם צוותי החילוץ הכחישו זאת וחלפו יותר מארבע שעות לפני שהם הגיעו אליו והתבררה האמת המרה.

ערוצי הטלוויזיה והרשתות החברתיות במרוקו העבירו שידורים ישירים של מאמצי החילוץ והתגית "#הצילו את ריאן" היא המובילה בטוויטר במדינה, כאשר הגולשים לא הסתירו את תקוותם כי הפרשה תסתיים בשלום עם פוסטים וקריקטורות. "המחלצים נמצאים בתהליך של הזזת הר כדי להציל את ריאן הקטן", נכתב באחת התגובות. "אני מקווה שהמאמצים שלהם לא יהיו לשווא ושהתפילות ייענו".