מגעים קדחתניים נערכים כדי למנוע התלקחות של עימות צבאי בין רוסיה לאוקראינה. נשיא צרפת עמנואל מקרון יפגוש היום במוסקבה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מקורות בשני הצדדים מסרו שלא נקבעה מסגרת זמנים מגבילה לפגישה. משם ימשיך מקרון לקייב לפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. במקביל ייוועד קנצלר גרמניה אולף שולץ עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, וינסה להרגיע את מארחו לנוכח הביקורת בוושינגטון על עמדתו ה"פשרנית" מדי של הקנצלר כלפי רוסיה.

ובינתיים, צבא רוסיה וצבא בלארוס ערכו אימון משותף באזור העיר ברסט, כמה קילומטרים מזרחית לגבול פולין. שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אמר כי בלארוס תילחם לצדה של רוסיה אם תפרוץ מלחמה עם אוקראינה. הוא אמר שזה "טבעי" שרוסיה ובלארוס יפעלו במשותף זו לצד זו. עוד אמר כי הוא בטוח שארה"ב דוחפת את קייב למלחמה וכי פוטין מתנהל בסיטואציה הנוכחית בצורה הנכונה.

תרגיל באוקראינה (צילום: רויטרס)
תרגיל באוקראינה (צילום: רויטרס)

ומנגד, גם אם לדעת נשיאות אוקראינה "סיכויי הפתרון הדיפלומטי גדולים יותר מהסיכון להסלמה מול רוסיה" – היא לא ויתרה מצדה על הפגנת מוכנותה הצבאית. כוחות צבא והמשמר הלאומי האוקראיני ערכו בסוף השבוע תרגילי לחימה בשטח בנוי בעיירה הנטושה פריפיאט ליד גבול בלארוס, שתושביה נטשו אותה אחרי התאונה בכור בצ'רנוביל הסמוך.

בארה"ב ממשיכים כל אמצעי התקשורת להתחרות בצלצול פעמוני האזעקה. גורם אמריקאי רשמי אמר לכתב NBC כי בארה"ב מצפים בשבועות הקרובים לפעילויות מערערות מכיוונה של רוסיה, פעילויות שיצדיקו כביכול את פלישתם לאוקראינה. בין השאר מדובר על מתקפות סייבר, מתקפות אמיתיות או מדומות נגד דוברי רוסית באוקראינה או מעשי חבלה. קודם לכן טענו גורמים אמריקאיים שרוסיה ריכזה עד כה 70% מהיכולת הצבאית הדרושה לפלישה מלאה לאוקראינה.

לפי הערכות צבאיות ומודיעיניות שפרסמו גורמים בארה"ב, רוסיה מכינה את כוחותיה לקראת מה שנראה כמו פלישה בקנה מידה גדול לאוקראינה. להערכת גורמי הצבא והמודיעין האמריקאיים, הצבא הרוסי יוכל לכבוש את קייב תוך יומיים, ופלישה כזאת עלולה להוביל, כתוצאה מהכאוס במדינה, לעד 50 אלף הרוגים ופצועים ו־5 מיליון פליטים.

תרגיל באוקראינה (צילום: רויטרס)
תרגיל באוקראינה (צילום: רויטרס)

בפוקס ניוז דווח כי ראש המטות המשולבים של ארה"ב הגנרל מארק מייל תדרך חברי קונגרס אמריקאיים ואמר להם כי קייב עלולה ליפול תוך 72 שעות מרגע הפלישה הרוסית, במחיר מותם של 15 אלף חיילים אוקראיניים ו־4,000 חיילים רוסיים. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן היה קצת יותר זהיר. בראיון לפוקס ניוז אמר: "אנחנו נמצאים בחלון ההזדמנויות של פלישה אפשרית של רוסיה לאוקראינה. רוסיה יכולה לנקוט צעדים צבאיים תוך מספר ימים או שבועות – או שהיא יכולה לבחור בדרך הדיפלומטית". לפי ה"וושינגטון פוסט", בקצב הנוכחי של העברת הכוחות הרוסים לגבול – לרוסיה תהיה יכולת מבצעית מקסימלית החל מ־15 בפברואר.