ראש עיריית אוטווה, ג'ים ווטסון, הכריז היום (שני) על מצב חירום בשל הפגנת נהגי המשאיות נגד מגבלות הקורונה שמשתקת את בירת קנדה בעשרת הימים האחרונים. המשטרה עצרה מספר בני אדם שניסו לספק דלק לטובת הנהגים המוחים.

משתתפי "שיירת החירות" של נהגי המשאיות, שמוחים על הדרישה לחייב אותם להתחסן כדי לחצות את הגבול עם ארה"ב, חוסמים את מרכז העיר מאז הגיעו אחרי מסע ממערב המדינה. הם קיימו הפגנות גדולות בשני סופי השבוע האחרונים, כאשר הצטרפו אליהם אלפי בני אדם שמחו נגד ממשלת טרודו ונגד המגבלות.

הרשויות ויתרו בינתיים על השימוש בצבא כדי לסיים את המחאה, שעוררה תרעומת מהתושבים שמתמודדים עם צפירות בלתי פוסקות ועם הפרעות לתנועה. אולם במשטרה המקומית הודו כי הם מתקשים להתמודד עם ההפגנה, אותה כינו "כיבוש" של מרכז העיר.

על כן, החליט ווטסון להכריז על מצב חירום לנוכח "הסכנה המשמעותית והאיום על הבטיחות והביטחון של התושבים". לפי העירייה, ההכרזה תספק "גמישות גדולה יותר" כדי לאפשר פעילות של שירותים חיוניים ורכישת ציוד נדרש עבור אנשי ההצלה ועובדי החירום.

זמן קצר לאחר מכן, ניתקה משטרת אוטווה את אספקת הדלק לנהגי המשאיות והחרימה 3,200 ליטר של דלק שאוכסנו בחניון שבו התכנסו הנהגים. כמו כן, נמסר על מעצר של מספר אנשים שניסו לספק דלק למפגינים.

בתוך כך, שגריר ארה"ב בקנדה לשעבר, ברוס היימן, מתח ביקורת על הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שהביע תמיכה במפגינים וכינה את ראש הממשלה, ג'סטין טרודו, "מטורף מהשמאל הקיצוני. למרבה הצער, קנדה מתנסה כיום עם פוליטיקאים אמריקאים קיצונים שמתערבים בעצמם בענייני פנים של קנדה", אמר. "טראמפ ועוקביו הם איום לא רק על ארה"ב, אלא לכל הדמוקרטיות. אסור שאף קבוצה בארה"ב תממן פעילויות משבשות בקנדה. סימן קריאה".