העימותים בין החמולות בחברון:  סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" המזוהה עם חמאס, דיווחה כי העימותים בין החמולות בחברון בימים האחרונים עוררו שאלות גדולות לגבי תפקודה ומקומה של הרשות ומנגנוני הביטחון שלה. ברשתות החברתיות הערביות הטילו ברשות הפלסטינית את האחריות המלאה לכאוס ברחובות ולהתפשטות העימותים החמושים בין החמולות.

גורם המעורה בפרטים סיפר כי "גורמים לשעבר ברשות הפלסטינית ובשירות הביטחון שלה עומדים מאחורי המימון והחימוש של שתי החמולות", והדגיש כי "אין עצורים בין היורים המאיימים על האזרחים, וכי כל מי שנעצר על רקע הסכסוך משתחרר תוך שעות". לדבריו, "אין אפילו החרמת נשק, וכל נשק שמוחרם מוחזר מיידית. מה שקורה בחברון אינו דבר תמים, יש מי שעומד מאחורי זה וממן את זה". "אני מופתע מחוסר היכולת של הרשות", הוסיף. "יש לה אלפי שוטרים שיכולים לעצור את היורים תוך מספר שעות אם תרצה, אבל אין לה רצון לעשות זאת".

פעיל במנגנון הביטחון של הרשות מסר: "יש לנו מספיק יכולת לעצור את העימותים, אבל אין החלטה או פקודות לפעולה. מבחינתו אלו רק הפגנות ותו לא". הפלגים הפלסטינים גינו את הכאוס הביטחוני בחברון, וקראו לממשלה לקחת על עצמה את האחריות לשים קץ למשבר אחת ולתמיד. הפלגים אמרו בהצהרה כי "הכאוס הביטחוני בחברון משקף את חייהם של האנשים, דרך פורעי חוק, והפכו את חייהם של החפים מפשע לגיהנום בלתי נסבל, ופוגעים במרקם הפלסטיני ובשלום האזרחי".

הפלגים הוסיפו כי הרשויות צריכות "להתעמת עם מפרי החוק והביטחון, ולהכות ביד ברזל בכל מי שמעור במעשים הנתעבים האלו". כאמור, ביומיים האחרונים העיר חבון הייתה עדה לעימותים חמושים כתוצאה מסכסוכים משפחתיים. תושבי העיר פנו לשירותי הביטחון להתערב לאחר שנגרם נזק לרכושם, וכי הם חוששים לחייהם.