דוברת משרד החוץ הרוסי התייחסה היום (חמישי) לתקיפות המיוחסות לישראל והעבירה מסר תקיף. "המשך התקיפות הישראליות נגד מטרות בשטח סוריה מעוררת דאגה עמוקה. הם מהווים הפרה בוטה של ​​ריבונות ומסוגלים לעורר הסלמה חדה של המצב".

"בנוסף, פעולות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה האווירית. שלא לדבר על העובדה שההתקפות המתמשכות על מתקנים צבאיים סוריים מובילות לירידה בפוטנציאל הלחימה ומשפיעות לרעה על יעילות המאמצים של הסורים ובעלי בריתם לחסל את נוכחות הטרור במדינה. אנו מתנגדים להפיכת סוריה לזירה של עימות של מדינות שלישיות. אנו שוב מפצירים בצד הישראלי להימנע מפעולות כוחניות כאלה", אמרה.

בהתייחסה לתקיפה האחרונה המיוחסת לישראל אמרה דוברת המשרד כי "בליל ה-9 בפברואר, ארבעה מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי ירו מספר טילים מונחים לעבר מטרות סמוך לעיר אל-כיסווה שבמחוז דמשק. לאחר מכן, מרמת הגולן , פתחה ישראל בהתקפה של עשרה טילי קרקע-קרקע נגד עמדות של ההגנה האווירית".

"שמונה מהם הושמדו על ידי מערכות הגנה אוויריות מתוצרת רוסיה. כתוצאה מההפגזה נהרג חייל סורי אחד וחמישה נפצעו. משרד החוץ פרסם הודעת גינוי חריף למתקפה הישראלית, והזהיר מפני ההשלכות המסוכנות של פעולות מסוג זה על היציבות באזור כולו", סיכמה.