בעקבות המתיחות עם רוסיה: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, קרא הלילה (בין חמישי לשישי) לאזרחים אמריקאים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן מיידי, כך אמר בראיון לרשת NBC. "זה לא שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור, זוהי אחת המדינות החמושות בעולם, זה מצב שונה לחלוטין שעלול להתלקח במהירות", הזהיר.

הנשיא נשאל מה יגרום לו לשלוח באופן מיידי כוחות סיוע נוספים לחילוץ אמריקאים משם, והשיב כי אין תרחיש כזה. "ברגע שארצות הברית ורוסיה יתחילו 'לירות' אחת לעבר השניה, זו תהיה מלחמת עולם, זוהי מציאות שונה משהכרנו בעבר". בראיון הדגיש כי "אם פוטין טיפש מספיק לעשות זאת, הוא חכם מספיק כדי לא לעשות דבר שיפגע באמריקאים", ולטענתו, הוא הטיח זאת גם בפניו של האחרון. 

ביידן ופוטין שוחחו על המתיחות בין רוסיה לאוקראינה (רויטרס)

בתוך כך משרד החוץ האמריקאי הזהיר כי ארצות הברית לא תוכל לסייע בפינוי אזרחים אמריקאים במקרה של פלישה צבאית רוסית לאוקראינה. המשרד הוסיף כי בתרחיש זה, גם שירותי הקונסוליה יושפעו "באופן קשה". על פי המודיעין שהתגבש על ידי הצבא האמריקאי, ההערכות הן כי רוסיה עשויה לפלוש באופן מלא תוך כיבוש קייב באמצעות טנקים, בתוך 48 שעות

כזכור, אמש דווח ברשת BBC כי רוסיה ובלארוס צפויות להתחיל בתרגילים צבאיים משותפים שיימשכו 10 ימים. זאת, ברקע החשש מהתבססות כוחות רוסיים בגבולות אוקראינה והערכות בקרב גורמי צבא ומודיעין בארצות הברית לתרגיל גרעיני גדול שרוסיה מתכננת כמסר הרתעה לנאט"ו במקרה שתפלוש לאוקראינה.

בנאט"ו אומרים שהתרגילים המשותפים מסמלים את ההתפרסות הגדולה ביותר של כוחות רוסיים בבלארוס מאז המלחמה הקרה והבית הלבן רואה בקיומם "הסלמה" במתיחות סביב אוקראינה. בנוסף, שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, הזהיר את רוסיה שלא לפלוש לתוך אוקראינה ואמר כי "אף אחד לא ירוויח מפלישה אגרסיבית לתוך מדינה ריבונית".