המשבר מחריף: משרד החוץ פרסם הערב (שישי) אזהרת מסע לאוקראינה והודיע על פינוי בני משפחות הדיפלומטים והשליחים הישראלים. "בעקבות החרפת המצב מול אוקראינה, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים באוקראינה לשקול את הישארותם במדינה ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות", נמסר.

הלילה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קרא לאזרחים אמריקאים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן מיידי, כך אמר בראיון לרשת NBC. "זה לא שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור, זוהי אחת המדינות החמושות בעולם, זה מצב שונה לחלוטין שעלול להתלקח במהירות", הזהיר.

הנשיא נשאל מה יגרום לו לשלוח באופן מיידי כוחות סיוע נוספים לחילוץ אמריקאים משם, והשיב כי אין תרחיש כזה. "ברגע שארצות הברית ורוסיה יתחילו 'לירות' אחת לעבר השניה, זו תהיה מלחמת עולם, זוהי מציאות שונה משהכרנו בעבר". בראיון הדגיש כי "אם פוטין טיפש מספיק לעשות זאת, הוא חכם מספיק כדי לא לעשות דבר שיפגע באמריקאים", ולטענתו, הוא הטיח זאת גם בפניו של האחרון. 

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר כי פלישה רוסית לאוקראינה "יכולה לקרות בכל עת", כולל במהלך אולימפיאדת החורף בבייג'ין. הוא הוסיף כי ארה"ב ממשיכה "לראות סימנים מטרידים מאוד להסלמה רוסית, כולל כוחות חדשים שהגיעו לאזור גבול אוקראינה".