המתיחות הצבאית במזרח אירופה: סגן הקנצלר ושר הכלכלה הגרמני, רוברט האבק, הזהיר היום (ראשון) כי אירופה עלולה להיות על סף מלחמה. בשיחה עם ערוץ RTL, הצביע האבק על כוחות צבא גדולים הניצבים זה מול זה במזרח אירופה.

גורמי מודיעין מערביים מזהירים כי פלישה רוסית לאוקראינה היא עניין של זמן. לקראת ביקוריו הראשונים של קנצלר גרמניה, אולף שולץ, במוסקבה וקייב בימים הקרובים, חידש שולץ את האזהרות כלפי רוסיה. בנאום שנשא מול הבית העליון של הפרלמנט הביע את תמיכתו בפתרון דיפלומטי למתיחות הצבאית. שולץ הדגיש כי "תפקידנו למנוע מלחמה באירופה, בכך שאנו שולחים מסר ברור לרוסיה שלכל תוקפנות צבאית יהיו השלכות, והן יהיו גבוהות מאוד".

בתוך כך, במאמצים דיפלומטיים למנוע מלחמה במזרח אירופה, שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מנת לנסות ולחולל שינוי בעמדה הרוסית. בשיחה אמש אמר ביידן לפוטין כי אם רוסיה תחליט לתקוף, היא תיענה בתגובה "מהירה והחלטית" שתגבה מרוסיה מחיר כבד. עוד דווח מהבית הלבן כי השיחה הייתה "ישירה, ונגעה בכל הנושאים שארצות הברית העלתה". מהבית הלבן נמסר כי ביידן הבהיר כי אם רוסיה תבצע פלישה נוספת לאוקראינה, ארה"ב יחד עם בעלות בריתה יגיבו בנחישות ויטילו על רוסיה עלויות מהירות וחמורות. עוד אמר כי פלישה נוספת של רוסיה לאוקראינה תיצור סבל אנושי נרחב ותפחית את מעמדה של רוסיה.

על פי גורם בבית הלבן, ביידן איים במהלך השיחה על פוטין כי פלישה רוסית לאוקראינה תוביל "לנקיטת צעדים וגביית מחיר כבד". אותו הגורם ציין כי השיחה לא הובילה לשינוי מהותי במצב, אך הייתה מקצועית ומשמעותית. עוד הוא הוסיף כי כפי שארה"ב רואה את מפת העולם, רוסיה נעשית מבודדת יותר ונוטה להסתמך על סין בלבד. הוא אף טען כי לא ברור אם יש כוונה מצד רוסיה לעבוד במישור הדיפלומטי או אם היא מתעקשת לפעול צבאית בגבול.