ראש הקהילה המסורתית בעיר חרקוב שבאוקראינה, יורי רדצ'נקו, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, על מנת להתייחס למצב הנפיץ בגבול אוקראינה-רוסיה, לאחר שהרוסים הציבו מאות אלפי חיילים על הגבול. לטענת רדצ'נקו, בניגוד לחשש במקומות רבים בעולם, דווקא בקהילה היהודית לא מפחדים מפלישה רוסית: "צריך להדגיש, אין פחד ואין פניקה. אני חושב שזה בגלל שאנחנו חיים בסיטואציה הזו מאז 2014".

עוד הוסיף ראש הקהילה כי "אנחנו יודעים שתמיד אפשר לקבל חדשות שמחר מגיעה מלחמה. אני לא מאמין שזו תהיה מלחמה גדולה, אולי משהו קטן. לא יהיה כיבוש של העיר חרקוב".

לשאלתם של כספית ואלדד, אם הקהילה היהודית מזדהה עם תחושות השנאה של אוקראינה ורוסיה, הוא השיב: ""זו שאלה פילוסופית. דיברתי הבוקר עם ראשי הקהילות בקייב שנמצא במרכז המדינה וגם הם מוכנים לקבל אותנו אם חס וחלילה תהיה מלחמה או משהו כזה. גם יהודים וגם אוקראינים, גם הרוסים, כולם כאן מוכנים לכל סוג של סיטואציה שיכולה להיות כאן".

בסיום, רדצ'נקו הסביר כי למרות הצהרות מדינת ישראל, שנערכת להעלאת יהודי אוקראינה והשבת הישראלים, אין דווקא התכוננות לעלייה לארץ: "זו שאלה טובה, אבל מי שרצה לעלות כבר עלה. יש יהודים עם אזרחות ישראלית באוקראינה, אבל אני חושב שהם לא יעלו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm