בצל המתיחות: ארצות הברית סוגרת את השגרירות שלה בבירת אוקראינה, קייב, ומעבירה אותה מערבה אל העיר לבוב השוכנת ליד הגבול הפולני, כך דווח הערב (שני) בוול סטריט ג'ורנל. 

מהדיווח עולה כי כחלק מהתהליך, משרד החוץ האמריקאי הורה על השמדת ציוד רשת ותחנות עבודה ממוחשבות וכן על פירוק מערכת הטלפון של השגרירות. כאשר מהלכים אלה יהפכו את שגרירות קייב לבלתי פעילה כמתקן דיפלומטי. 

בתוך כך, נמסר כי 56 עובדי שגרירות אמריקאים נחתו בנמל הבינלאומי דאלס ליד וושינגטון בצירוף חומרים מסווגים של השגרירות, ומחלקת המדינה הודיעה כי נקטה בכל אמצעי הזהירות הדרושים כדי להגן על החומרים. 

מחלקת המדינה של ארה"ב התייחסה לדברים ומסרה כי העברת השגרירות היא עניין גיאוגרפי, ומשטרת המשמר הלאומי של אוקראינה תשמור על השגרירות בקייב. 

"אנחנו מבססים את ההערכה שלנו על מה שאנחנו רואים בשטח במו עינינו, שהוא הצטברות רוסית מתמשכת ובלתי מעוררת על גבול אוקראינה, וללא עדויות נלוות להורדת הסלמה", אמר דובר הבית לבן לכתבים בתדרוך.

צבא אוקראינה מתאמן לקראת פלישת רוסיה (צילום: רויטרס)
צבא אוקראינה מתאמן לקראת פלישת רוסיה (צילום: רויטרס)

מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, שוחח ביום שני עם מקבילו האוקראיני, דמיטרו קולבה, והבטיח לו שארה"ב נותרה מחויבת ליציבות ולביטחון הכלכלי של אוקראינה.

לצד זאת, ה-CBS דיווח כי רוסיה העבירה כמה משגרי ארטילריה ורקטות ארוכות טווח לעמדת ירי, לפי גורמים אמריקאים שבחנו צילומי לווין. הגורמים הוסיפו כי כמה יחידות של הצבא הרוסי עזבו את שטחי הכינוס ונעו אל עבר עמדות תקיפה