ביקור בנט בבחריין: ראש הממשלה הגיע לבחריין לביקור רשמי ראשון במדינה. במסגרת ביקורו, התראיין בנט לעיתון הבחרייני אל-איאם והדגיש כי איראן היא סכנה בטחונית משותפת לשתי המדינות: "לאיראן מטרה אחת והיא השמדת המדינות המתונות".

בפתח הראיון אמר בנט: "אני מאוד שמח לבקר בבחריין. זהו ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה. ברצוני להביע את הערכתי העמוקה להוד מלכותו חמד בן עיסא אאל ח'ליפה על מנהיגותו האמיצה שהובילה לכינון היחסים בינינו במסגרת הסכמי אברהם. בביקור נדון בשורה של נושאים ונחזק את הקשרים בין שני העמים".

ראש הממשלה נשאל על חשיבותו של ההסכם הביטחוני שנחתם בתחילת החודש בין ישראל ובחריין והשיב: "שתי המדינות מתמודדות עם אתגרים ביטחוניים גדולים הנובעים מאותו המקור, הרפובליקה האסלאמית של איראן. היא מערערת את כל האזור. איראן תומכת בארגוני טרור הפועלים באזורכם ובאזורנו והיא מקימה ארגוני טרור צמאי דם, לא נאפשר זאת. אנו נלחמים באיראן יום וליל".

ראש הממשלה בנט בביקור בבחריין (צילום: חיים צח לע''מ)
ראש הממשלה בנט בביקור בבחריין (צילום: חיים צח לע''מ)

לאחר מכן, התייחס בנט לתרגיל ה-IMX בהובלת הצי החמישי של ארה"ב, בו ישראל תשתתף יחד עם מדינות שאין לה קשרים דיפלומטיים איתן: "ישראל היא כוח צבאי מוחשי באזור ובעלת יכולות מבצעיות חסרות תקדים באוויר, בים וביבשה. אנו דואגים להרחיב את היקף שיתוף הפעולה הצבאי עם בנות בריתנו באזור על מנת לשפר את הביטחון והיציבות בו".

בסיום, נשאל על שיחות הגרעין והמשך המשא ומתן בין ארה"ב לאיראן: "הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של ישראל כבר יותר מ-50 שנה. הוא מבין היטב מהם צרכי הביטחון שלנו. אנו מאמינים כי כריתת ההסכם עם איראן היא טעות אסטרטגית מכיוון שהוא מאפשר לה לשמור על יכולתיה הגרעיניות ולהשיג מאות מיליארדים של דולרים שיחזקו את מכונת הטרור שלה שפוגעת במדינות רבות בעולם".

בתוך כך, בנט התקבל הבוקר בארמונו של יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה, ע"י משמר כבוד בטקס קבלת פנים רשמי, למשמע המנון התקווה וההמנון הבחרייני, ברקע דגלי ישראל ובחריין. ראש הממשלה ויורש העצר נועדו תחילה בארבע עיניים, לאחר מכן נערכה פגישת עבודה בהשתתפות הפמליות ובהמשך ארוחת צהריים.

בנט נפגש גם עם עם שר החוץ - ד"ר עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני, שר התעשייה, המסחר והתיירות - זאיד בן ראשד אל-זיאני, ושר התחבורה, התשתיות, הבינוי והחקלאות - כמאל בן אחמד מוחמד.

ראש הממשלה והשרים דנו בהעמקת שיתופי הפעולה וברעיונות שונים בתחומי החדשנות, הכלכלה והטכנולוגיה. בנוסף, הצדדים שוחחו על הדרכים למיצוי היתרונות הגיאוגרפיים בין ישראל ובחריין, בין השאר, לצורך תנועת סחורות בין אסיה לאירופה.

ראש הממשלה בנט עם שרי בחריין (צילום: חיים צח לע''מ)
ראש הממשלה בנט עם שרי בחריין (צילום: חיים צח לע''מ)

בנוסף, דנו בהזדמנויות עבור יזמים כלכליים ובעלי עסקים, יהודים ומוסלמים. בנט בירך על הקשרים הטובים והיעילים בין השרים בממשלת ישראל לבין השרים הבחריינים, כחלק מהסכמי אברהם.

"תודה לכם, חבריי, על קבלת פנים חמה ונדיבה כל-כך. זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין אך הוא אינו רק ביקור סמלי. מטרתי בביקור הזה היא ליצוק תוכן לתוך הסכמי אברהם בסחר, בקשרים בין-אישיים ובכל ההיבטים. אני מצפה מאוד להמשך היום הזה", אמר. 

ראש הממשלה בנט בביקור בבחריין, איתי בית און לע"מ

שר החוץ של בחריין, ד"ר עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני: "תודה לך ראש הממשלה, ברוך הבא לבחריין. אנו שמחים מאוד ומצפים לדיונים פורים ותוצאות נהדרות מהפגישות שמתוכננות היום עם הוד מלכותו, המלך, ועם הוד מעלתו, יורש העצר. אתה נמצא כאן בין חברים".

מוקדם יותר, נפגש ראש הממשלה עם ראשי הקהילה היהודית במדינה. "אני שמח מאוד להיות כאן בבחריין. לא יכולתי לחשוב על דרך טובה יותר לפתוח את הביקור מאשר לראות את המשפחה שלי כאן, הקהילה היהודית. באתי מישראל עם רצון טוב וידידות חמה בין שני העמים, ואני בטוח שאתם תוכלו להיות גשר יוצא מן הכלל בין בחריין לישראל. אני מצפה ליום מוצלח שבו נחזק את הסכמי אברהם ואת היחסים בין העמים", אמר בפגישה.

כזכור, לפני כשבועיים נחת שר הביטחון בני גנץ לביקור רשמי ראשון בממלכה. כשבוע לאחר ביקורו, סוכנות הידיעות הבחריינית הרשמית אישרה כי קצין ישראלי יוצב בשטחה, זאת כחלק מעבודת קואליציה הכוללת למעלה מ-34 מדינות. בבחריין ציינו כי מטרות הקואליציה כוללות את הבטחת חופש השיט באזור, הגנה על הסחר הבינלאומי והתמודדות עם פיראטים וטרור.