האתר "philstar" הפיליפיני דיווח היום (שלישי) כי המשטרה המקומית חשפה חוליית טרור של חמאס במדינה שתכננה לבצע פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים במדינה. לפי הדיווחים, הארגון האסלאמי ניסה לבצע פיגועים במדינה באמצעות שלוחותיו באזור וגיוס אזרחים פיליפיניים.

על פי הדיווח של בכיר במשטרה המקומית, המידע נחשף על ידי איש קשר מקומי של חמאס וכי "המזימות נועדו לבסס דריסת רגל בפיליפינים על ידי הסתה לאלימות נגד ישראלים במדינה". הבכיר הדגיש כי "המקור הפיליפיני שלנו העונה לשם באשיר, סיפר שחמאס מנסה לבסס דריסת רגל במדינה באמצעות ארגונים מקומיים שנמצאים בקשר עם ארגוני הטרור הבינלאומיים".

פעילי חמאס ברצועת עזה, ארכיון (צילום: רויטרס)
פעילי חמאס ברצועת עזה, ארכיון (צילום: רויטרס)

הבכיר הוסיף כי "תיאום ושיתוף המידע עם העמיתים הזרים והמקומיים חשפו כי שמו האמיתי של באשיר הוא פארס אל-שיקלי, שמשמש לכאורה כמדור קשר החוץ של חמאס". דו"ח המודיעין של המשטרה המקומית גם דיווח כי אל-שיקלי ביצע מספר נסיעות למלזיה בין השנים 2018-2016 כדי לדון ולתכנן מתקפות נגד אזרחים ישראלים בתמורה לסיוע כספי של החמאס.

בסוף 2017 דווח כי פארס אל-שיקלי הביע את כוונתו לגייס פעילים בפיליפינים כאשר היה בקשר עם ארגונים מקומיים שאיימו לפגוע ביהודים הנמצאים במדינה. המתקפות היו אמורות להתבצע באמצעות פגיעה בשגרירויות.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שחמאס מנסה לבצע פיגועים בפיליפינים. בינואר 2018 נעצר ימאי עם חומר נפץ שקיבל דרך ארגון הטרור. לאחר מכן הוא גורש לטורקיה. בכיר במשטרה הזהיר את הארגון ואמר: "זו אזהרה חמורה לכל ארגוני הטרור שמתכננים לבצע גיוס פעילים ופיגועים במדינה. באמצעות פעילות משותפת על הקהילה נקדים את התוכניות שלכם".