בצל המתיחות במזרח אירופה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נועד היום (שלישי) עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, זאת כחלק מהמשך המגעים הדיפלומטים להרגעת רוחות המלחמה.

בסיום הפגישה אמר כי מוסקבה מוכנה לערוך שיחות עם ארה"ב ונאט"ו על פריסת הטילים באירופה. עוד טען פוטין כי ארה"ב ונאט"ו דחו את דרישתה של מוסקבה להרחיק את אוקראינה ומספר מדינות בלטיות מנאט"ו, לעצור את פריסת הנשק בסמוך לגבול הרוסי ולהסיג את כוחות נאט"ו ממזרח אירופה. 

הקנצלר הגרמני הסכים שהאפשרויות הדיפלומטיות "עוד לא מוצו" וכי ההודעה על נסיגת הכוחות לאחור היא סימן טוב והוסיף כי הוא מקווה שעוד כוחות יעזבו את האיזורים המתוחים. 

עוד אמר כי הם "לא רוצים מלחמה באירופה" וכי רוסיה מוכנה לערוך דיון גם על בניית צעדי אמון, אך הדגיש כי המערב צריך להיענות לדרישותיה העיקריות של רוסיה". ההצהרה מגיעה לאחר הודעת משרד ההגנה הרוסי על נסיגה חלקית של החיילים לאחר תרגילים צבאיים. הצבא הרוסי לא מסר פרטים מאיפה החיילים נסוגו, או כמה.

בהמשך כינה פוטין את המתרחש בדונבאס כ"רצח עם" ושיבח את החלטת בית הנבחרים הרוסי להעביר אליו פנייה להכרה ברפובליקות העממיות של דונייצק ולוגנסק. ההחלטה התקבלה בתמיכת 351 חברי פרלמנט מול 16 מתנגדים ונמנע אחד. יו"ר בית הנבחרים אמר כי "קייב לא מקיימת את הסכמי מינסק. אזרחינו ובני ארצנו החיים בדונבאס זקוקים לסיוע ותמיכה".

בבית הנבחרים סבורים כי ההכרה ברפובליקות העממיות של דונייצק ולוגנסק תיצור בסיס להבטחת ערבויות ביטחוניות והגנה על התושבים "מפני איומים חיצוניים ותחזק את השלום הבינלאומי והיציבות האזורית. כמו כן, זה יסלול את הדרך לתהליך ההכרה בשתי המדינות באופן בינלאומי", נמסר.