כשלוש שנים לאחר שריגשו רבים בעולם עם "הסטורי של אווה", ישחררו היום בשעה 15:00 עדי ומאיה כוכבי ביחד עם אביהן, יזם המדיה והטכנולוגיה מתי כוכבי, את הפרויקט הבא שלהם: "הסטורי של אקוויאנו".

הפרויקט, שיועלה לרשת החברתית אינסטגרם בסדרה של סטוריז במשך 48 שעות, מביא את סיפורו של אקוויאנו, נער אפריקאי בן 11 שנחטף לעבדות, מנקודת מבטו של הגיבור שמתעד את האירועים. הסרט מבוסס על האוטוביוגרפיה מהמאה ה־18 של אולודה אקוויאנו, שנחטף לעבדות בילדותו, הצליח לקנות את חירותו והפך למשפיען החשוב בתקופתו לאחר שהפך לסופר מפורסם ופעיל נגד העבדות.

את הסרט, המחולק למאות סטוריז באורך כולל של כ־80 דקות, הפיקה חברת המדיה של משפחת כוכבי בשיתוף מוזיאון דוסאבל להיסטוריה אפרו־אמריקאית בשיקגו, בהפקה יוצאת דופן ליצירה דיגיטלית ובהשקעה של מיליוני דולרים.

בהפקה משתתפים יותר מ־400 שחקנים, אנשי הפקה וניצבים, אנתרופולוגים ומומחים בעלי שם עולמי לתרבות השבטים האפריקאיים ולשורשי העבדות, שסייעו  בין היתר להקים סט צילום בדרום אפריקה שישחזר בצורה מדויקת ואותנטית את החיים מאותה תקופה. כחלק מההפקה וכדי ליצור ספינת עבדים אותנטית, שוחזרה במיוחד ספינה עתיקה.

את התפקיד הראשי מגלם קווינסי מילר קול, שחקן בריטי שהיה בן 13 בעת הצילומים. קול משחק גם במחזמר "מלך האריות", המוצג על בימות ווסט אנד בלונדון.

"יצרנו דרך חדשה לחוות סיפור", ציינה מאיה. "המטרה שלנו היא להשפיע ולחולל שינוי חיובי באמצעות סיפורים אמיתיים מההיסטוריה שמסופרים בדרך חדשנית. הצופים ממש הופכים לחלק מהסיפור ומתחברים אליו רגשית. הם נחשפים לעלילה בקצב של אקוויאנו ועוברים איתו תהליך. אנחנו פוגשים את הצעירים היכן שהם נמצאים - וזו העוצמה".