ברחבי העולם ממשיכים להביט לעבר אוקראינה והמשבר בגבול עם רוסיה, והיום (רביעי) בכיר בשירות הביטחון האוקראיני מסר הצהרה לתקשורת, בה התייחס להתקפות הסייבר על המדינה וטען כי "זו מתקפת הסייבר הגדולה ביותר בהיסטוריה שלנו".

הבכיר הוסיף פרטים על גל התקפות הסייבר ומסר כי זוהתה גם התקפה על שירותי האבטחה של המדינה, אך היא נמנעה. בנוסף, הוא אמר כי "התקפות הסייבר הפכו לכלי מיוחד של מדינות הרוצות לתקוף את אוקראינה ולייצר מניפולציה עליה".

לטענתו, כתובות ה-IP אשר זוהו כחלק מכוח התקיפה על שירותי המדינה הגיעו מרוסיה, סין, אוזבקיסטן וצ'כיה. עוד הוא הוסיף כי באוקראינה מאמינים כי "רק לרוסיה יש עניין בהתקפות סייבר מסוג זה, אך מוקדם מדי לקבוע מי ביצע באופן ספציפי את ההתקפות". 

אתמול, המרכז להגנת סייבר ואבטחת מידע של אוקראינה אישר כי בוצעה התקפת סייבר מסוג DDoS (מניעת שירות) על האתרים שניים מהבנקים הגדולים במדינה: Oschadbank ו-Privatbank, ועל אתרי משרד ההגנה והצבא. על פי הדיווחים במדינה, בעקבות המתקפה כספומטים ושירותי בנקאות הפסיקו לעבוד.

בבנק Oschadbank  אישרו את המתקפה ומסרו כי "כי כל מערכות הבנק מוגנות ופועלות כרגיל. נכון לעכשיו ישנה האטה בלבד בכניסה למערכת Oschad24/7 עקב העומס".

כזכור, לפני כחודש הותקפו מספר אתרים ממשלתיים במדינה. בקייב טענו כי בידיהם הוכחות לכך שהתקפת סייבר בוצעה קרוב לוודאי על ידי רוסיה, זאת על רקע החששות שהממשלה הרוסית מתכננת פעולה צבאית לאחר כישלון השיחות עם ארצות הברית ונאט"ו. אותה התקפה השביתה כ-70 אתרים ממשלתיים.