מתקפה מבפנים: התרעת צבע אדום נשמעה אתמול באזור הגליל העליון ודרום רמת הגולן, לאחר שנמסר מצה"ל כי כלי טיס קטן חצה משטח לבנון לישראל. בעקבות החצייה הופעלה התרעה, שוגרו מיירטי כיפת ברזל והוזנקו מטוסי ומסוקי קרב. בעקבות כך, סמיר ג'עג'ע, מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, תקף היום (שבת) את חיזבאללה ואמר כי "שיגור המזל"ט לעומק ישראל הוא צעד שדוחף את לבנון לסכנה מתקרבת".

ג'עג'ע מתח ביקורת חריפה על ארגון הטרור השיעי, והדגיש כי "הלבנון שאנחנו רוצים היא לא לבנון של מל"טים וזה מביש לדחוף את המדינה לסכנה כפי שקורה היום. הלבנון שאנו רוצים היא לבנון של כבוד, חופש, תרבות, שגשוג, שלום, פתיחות ואמנות". לדבריו, "חיזבאללה הפכה את לבנון לגיהנום".

בתוך כך, על רקע האירוע הביטחוני בגבול הצפון, חבר הפרלמנט הלבנוני עלי פיאד, מטעם סיעת "הנאמנות להתנגדות", המייצגת את חיזבאללה, נאם בטקס מיוחד של הארגון, סמוך לגבול הדרומי עם ישראל ואמר כי "צבירת הכוח של חיזבאללה תאלץ את ישראל לסגת מריבונותה של לבנון בים וביבשה. פיתוח משוואות ההרתעה יכסו כעת את היבשה, האוויר והיום וייכפו על ישראל לסגת חזרה".

לוחמי חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)
לוחמי חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)

פיאד הדגיש כי "כוח זה יאלץ להחזיר את מה שנותר מאדמת לבנון הקדושה", וציין כי "אלו הן העובדות וזה עניין של זמן ותוצאה של יחסי הכוחות בינינו לבין האויב הישראלי". פיאד הוסיף כי "חיזבאללה מחזיק בארסנל גדול של נשק וטילים והוא נלחם בעזרתו מול הצבא הישראלי". לטענת הארגון, ישראל עדיין מחזיקה בחלק משטחה של לבנון, המוערך ביותר מ-200 קמ"ר, לאחר נסיגתה בשנת 2000. כמו כן, הארגון סבור כי ישראל גם מחזיקה בשטח ימי לבנוני המוערך ב-860 קמ"ר, העשיר בנפט ובגז.

כאמור, ביום רביעי האחרון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם וטען: "יש בידינו את היכולת להפוך אלפי טילים לטילים מדויקים". לטענתו, "ירידת קרנו של הכיבוש החלה ב-1985 כשאילצנו אותם לסגת ל'רצועת הביטחון'. בכירי המנהיגים והאנליסטים שם האויב יודעים שישראל נמצאת במצב דעיכה, ושמותה הוא עניין של זמן". עוד הוא הוסיף כי "הישות הציונית נמצאת במשבר ומתקדמת לקראת סיומה, גם הצבא שלה נמצא במצוקה".

"הישראלים עצמם כבר אישרו שישראל עומדת מול שלושה אתגרים, כולל המשבר החברתי בתורה והתפוררות המרקם שלה. יש ירידה ברצון של ישראל להילחם ובביטחון שלהם בצבא שלהם. הם רוצים לעזוב. אנחנו מעודדים את הישראלים לעזוב את פלסטין ואנחונ מוכנים לשאת בעלות כרטיסי הנסיעה שלהם", טען נסראללה.