יום נוסף של מתיחות במזרח אירופה: אוקראינה סגרה הבוקר (ראשון) את אחד המחסומים בכניסה למחוז דונבאס - המחוז בו נמצאים הבדלנים הפרו-רוסיים במדינה. בשבוע שעבר נרשמו כמה אירועים אלימים במקום בין הבדלנים לבין כוחות הצבא האוקראיני, ובאוקראינה חוששים ממצב בו אירוע שכזה יהווה עבור הרוסים עילה לפלישה. על רקע האירועים, סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, אמרה כי "אנו מאמינים שפוטין כבר קיבל את ההחלטה לתקוף את אוקראינה".

ברקע החשש מפלישה, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נאם בוועידת הביטחון במינכן ואמר כי "המערב מתכנן לחמש את ההתנגדות במידה והכוחות הרוסיים יכבשו את אוקראינה", והדגיש כי "יש צורך להכשיל את הפלישה". ג'ונסון חשף את הדרישה לכך, והצהיר שזה האינטרס הקולקטיבי של המערב אל מול האיומים של רוסיה. ראש הממשלה הבריטי הוסיף כי "כל פלישה תוביל לדור של שפיכת דמים ואומללות, שכן האוקראינים ילחמו בנחישות מול רוסיה. אני מזהיר מפני קרב ממושך לאחר כל פלישה, שרוסיה לא תוכל להכיל".

בדיונים ביטחוניים שהתקיימו בארה"ב, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן אמר לסנטורים כי "ארה"ב מוכנה לחמש את ההתנגדות ואינה מתכוונת לקבל ניצחון צבאי רוסי שמוחק את עקרונות הלאומיות וההגדרה העצמית". סאליבן הוסיף כי "מלחמה תגרור תקופה ארוכה ונוראה של פעולות תגמול, נקמה והתקוממות. הורים רוסים יתאבלו על אובדן החיילים, לא פחות מהאוקראינים".

לדבריו, "אם כוח אכזרי יכבוש את אוקראינה, אני לא מצליח לראות כיצד מדינה המקיפה כמעט רבע מיליון קילומטרים רבועים - האומה הגדולה ביותר באירופה, יכולה להיעצר".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יכנס את המועצה לביטחון לאומי לדיון במצב באוקראינה, כך נמסר הלילה בהודעת הבית הלבן. זאת מאחר ולטענתו, רוסיה נכונה לבצע תקיפה בכל עת. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר בראיון לרשת BBC כי "ישנן עדויות לכך שרוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". הוא הוסיף כי "הסימנים מעידים על כך שהתוכנית כבר החלה במובנים מסוימים".

בנוסף לכך, תושבים רבים באיזור העיר דוניייצק דיווחו על סדרת פיצוצים שנשמעו במרכז העיר. בשישי האחרון נציג המיליציה העממית של הרפובליקה של דונייצק דיווח כי מכונית התפוצצה במגרש החניה של בניין ממשלתי במרכז דונייצק. לא דווח על נפגעים או נזק למבנים סמוכים. על פי החשד הרכב שייך ככל הנראה לבכיר בממשל המקומי, אולם גורמים ביטחונים לא שוללים אפשרות שמדובר במכונית תופת.

אתמול התייחס נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, למתיחות הגוברת ואמר במהלך שהותו במינכן כי "אוקראינה כמהה לשלום, אך אנחנו נגן על אדמתנו, עם תמיכה של שותפים או בלעדיה. חצי האי קרים והאזורים הכבושים של דונבאס יחזרו לאוקראינה רק באמצעים שלווים". זלנסקי גם שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון על "הצורך והדרכים האפשריות להפחתת ההסלמה באופן מיידי".