ראש שירות החקירות של רוסיה, אלכסנדר בסטריקין, עדכן היום (שלישי) כי חקירה רשמית שהתקיימה בשש השנים האחרונות קבעה באופן חד משמעי כי השרידים שהתגלו ב-1991 וב-2007 באזור יקטרינבורג שייכים לצאר ניקולאי השני, לרעייתו ולחמשת ילדיהם, כולם הוצאו להורג יחד על ידי הבולשביקים ביולי 1918.

לפי בסטריקין, החקירה כללה 40 בדיקות פורנזיות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כולל בדיקות גנטיות ובדיקה של מסמכים אותנטיים מארכיונים ומספריות ברחבי העולם, שסיפקו פרטים על המשפחה ועל רגעיה האחרונים, בהם חומרים שלא נבחנו מעולם.

החוקרים גם לקחו דגימות משרידי הצאר ורעייתו אלכסנדרה שקבורים בקתדרלה בסנט פטרבורג וגם משרידי הצאר אלכסנדר השלישי, אביו של ניקולאי השני. כמו כן, נלקחו דגימות דם ודגימות מבגדיו של סבו של הצאר, אלכסנדר השני, שנרצח בשנת 1881 כדי לאשר את הקשר הגנאלוגי של משפחת המלוכה.

הבדיקות אישרו בסבירות של יותר מ-99.99 אחוז כי השרידים שייכים לצאר ניקולאי השני ולילדים, הבן אלכסיי וארבע הבנות. בדיקת הדנ"א של שרידי הילדים גם אישרה את זהותה של האם אלכסנדרה בוודאות זהה. יותר מכך, השרידים אישרו כי אלכסיי סבל מהמופיליה, וכך גם אמו ואחותו אנסטסיה.

בסטריקין סיפר כי בזכות ההתקדמות של הטכנולוגיה והמדע, גם ניתן היה לזהות בגולגולת של הצאר את סימני הפציעה שנגרמה במהלך ניסיון התנקשות ביפן ב-1891. השינויים ברקמת העצם הצביעו על פציעה שנגרמה בשל "חפץ שיכול לקצץ" ובסטריקין ציין כי גם שרידי הכובע של הצאר, שנמצאים במוזיאון ההרמיטג', מעידים על עקבות של מכה של חפץ חד.

ועדת החקירות גם פרסמה את ממצאי החקירה, יחד עם חקירות קודמות שנעשו במהלך המאה ה-20, בשלושה כרכים באתר האינטרנט שלה. "זו הייתה עבודה משותפת גדולה מאד של מקצוענים מראשית המאה ה-20 ושל חוקרים מודרניים, חוקרי זיהוי פלילי, מדענים, היסטוריונים ואנשי ארכיון, כמרים ואנשים שאכפת להם", אמר בסטריקין. "כל אחד יכול לראות בעצמו את האובייקטיביות של החקירה".