בצל ההתפתחויות האחרונות במזרח אירופה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הכריז הערב (שלישי) על השלב הראשון בסנקציות נגד רוסיה שיוטלו תחילה על האליטות הרוסיות ובני משפחתם ושני בנקים רוסים גדולים.

במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר "כי אם רוסיה תתקדם עם הפלישה, אנחנו נתקדם עם הסנקציות. זו תחילתה של פלישה רוסית לאוקראינה. זו הפרה בוטה של החוק הבינלאומי שדורשת תגובה מוחצת. רוסיה תשלם מחיר גדול עוד יותר אם תמשיך בתוקפנות שלה". כמו כן, ציין כי אישר שליחת כוחות צבאיים נוספים וציוד למדינות הבלטיות. 

"אלו מהלכי הגנה, אין לנו כוונה להילחם ברוסיה אבל אנחנו נגן על כל סנטימטר משטח נאט"ו. רוסיה לבדה היא שנושאת באחריות, להגנה על החופש יהיו עלויות. פוטין פגע ישירות בזכותה של אוקראינה להתקיים. נותר זמן למנוע את התרחיש הגרוע ביותר, נשפוט את רוסיה לפי מעשיה ולא לפי מילותיה", הוסיף. בתגובה נמסר ממוסקבה כי "הקרמלין לא צפה בנאום של ביידן על אוקראינה, לנשיא יש פגישת עבודה".

דבריו של ביידן הגיעו לאחר שמוקדם יותר הערב מועצת הפדרציה הרוסית אישרה לפוטין לעשות שימוש בכוחות הצבא הרוסים מחוץ לגבולות המדינה, זאת לאחר ההחלטה להכיר בעצמאות המחוזות הבדלניים שבמזרח המדינה. "חתמנו ​​על הסכמים אתמול, ובהסכמים האלה יש סעיפים רלוונטיים שאומרים שאנחנו נספק לרפובליקות הללו סיוע מתאים, כולל סיוע צבאי. מכיוון שיש שם סכסוך לפי החלטה זו, אנו מבהירים כי במידת הצורך אנו מתכוונים לעמוד בהתחייבויותינו", אמר פוטין במסיבת עיתונאים.

בתוך כך, עדי ראייה דיווחו כי שיירה צבאית של יותר מ-100 משאיות עם חיילים נצפתה בדרכה לכיוון הגבול באזור העיר בלגורוד שברוסיה, כ-40 ק"מ מהגבול עם אוקראינה. במקביל, משרד החוץ הרוסי הודיע כי עובדי השגרירות בקייב יפונו בהקדם האפשרי.