המתיחות במזרח אירופה: אוהד חמו שליח חדשות 12 לאוקראינה שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על המתרחש: "שקט מאוד כאן, וזה אולי הדבר הכי מעניין פה - הדיסוננס בין ההצהרות המתלהמות וצחצוח החרבות המילולי לבין העובדה שאתמול היה אחד הימים השקטים ביותר בתקופה האחרונה, אפילו ירייה אחת לא נורתה".

"יש שאננות בקייב ובעיקר תחושה שזה לא יגיע ומדובר במשחק, כולם אומרים שזה פוליטיקה. אבל אני חושב שזה מתחלף בדאגה מתוך ההבנה שמנשבות רוחות מלחמה, העובדה שפוטין הלך על המהלך הזה בכל הכוח גורמת להבנה שיכול להיות שאנחנו נמצאים בפתחו של משבר, אולי קצת יותר גדול ממה שאנשים חשבו", הוסיף. 

כשנשאל מה קורה במזרח המדינה, בחבל הבדלני, השיב חמו: "אנחנו מדברים על שני חלקים בדלנים שחציים לפחות נשלטים על ידי מורידם פרו רוסים וחציים על ידי צבא אוקראינה. נכון לעכשיו לא קורה שם דבר, אין יריות ואין ריכוזי כוחות גדולים מדי. יותר מזה, כשאתה מדבר עם אנשים חלקם אומרים ומודים בפה מלא שמדובר באזורים עם זיקה היסטורית לרוסיה, הם יכולים להבין מדוע רוסיה רוצה לנכס לעצמה חלק מאותם אזורים".

"אתמול פוטין דיבר על העובדה שהוא רואה בכל השטח של המחוזות הבדלנים שטח רוסי וזה סיפור אחר, כי חמישים אחוז נמצא תחת ריבונות אוקראינית, יכול להיות שיש כאן הכנה להבנה שהולכים לקראת עימות שם. דובר על מלחמה גדולה, על העובדה שפוטין שומט את הקרקע והלגיטימציה תחת העובדה שהמדינה צריכה להתקיים, אבל יכול להיות שזה היה משחק שח שמטרתו הייתה להשיג את שני המחוזות האלה עם זיקה היסטורית מאוד גדולה", הסביר.

על השאלה האם כאן זה ייעצר, הגיב העיתונאי: "שומעים את ארה"ב על כך שקייב על הכוונת, אין פה אדם אחד כולל בצמרת הגבוהה של המדינה שסבור או מאמין שקייב נמצאת על הכוונת". בסיום, התייחס חמו לנוכחות התקשורת הזרה במדינה ואמר: "האוקראינים מסתכלים עלינו בצורה מוזרה - 'מה אתם עושים פה? שמונה שנים אנחנו נלחמים, למה עכשיו?'".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm