נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיים במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) שיחת טלפון עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי, זאת לאחר תחילת הפלישה הרוסית למדינה. השניים שוחחו על הצעדים בהם ארצות הברית נוקטת, במטרה להוביל לגינוי בינלאומי למהלך הרוסי. ביידן אמר במהלך השיחה כי ארצות הברית ובעלות בריתה ושותפותיה יטילו סנקציות חמורות על רוסיה, וימשיכו לספק תמיכה וסיוע לאוקראינה.

פיצוצים, בהלה, הרס וחורבן: תיעוד המתקפה הרוסית על אוקראינה

חשש בקהילה היהודית בקייב: "רואים עשן מהבתים, לא האמנו שזה יקרה"

במקביל, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין שוחחו עם מזכ"ל ארגון נאט"ו, הגנרל ינס סטולטנברג, ודנו בתגובה מתואמת של כלל חברות הארגון לפלישה הרוסית, כך נמסר ממחלקת המדינה. עוד נמסר בהודעה כי הם דנו בצעדים להבטחת ביטחון האגף המזרחי של הארגון, ובלינקן הדגיש את המחויבות האמריקאית לעקרון ההגנה הקולקטיבית של נאט"ו, סעיף 5. לדבריו, מדובר בעקרון משמעותי. 

תושבים נמלטים לאחר תחילת הפלישה הרוסית (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenko)
תושבים נמלטים לאחר תחילת הפלישה הרוסית (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenko)

כלי רכב צבאיים ברחובות דונייצק, אוקראינה (צילום:  REUTERS/Alexander Ermochenko)
כלי רכב צבאיים ברחובות דונייצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)

אנשים מסתתרים ברכבת התחתית באוקראינה (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenko)
אנשים מסתתרים ברכבת התחתית באוקראינה (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenko)

בנוסף, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ציין כי הוא נחרד מהאירועים הנוראים הללו, וכי שוחח עם נשיא אוקראינה במטרה לדון בצעדים הבאים. במקביל, ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי, אמר כי על האיחוד האירופי לאשר את "הסנקציות הקשות ביותר האפשריות" על רוסיה וכי התמיכה באוקראינה חייבת להיות אמיתית. 

קנצלר גרמניה אולף שולץ גינה את המהלך הרוסי, וציין כי מדובר בהפרה בוטה ובלתי מוצדקת של החוק הבינלאומי. הוא ציין עוד כי בברלין צפויים לקיים התייעצות עם יתר חברות ה-G7, נאט"ו והאיחוד האירופי. "זהו יום נורא עבור אוקראינה ויום אפל עבור אירופה", הדגיש.