עוד לפני פגיעת הסנקציות: האנשים העשירים ביותר ברוסיה הפסידו 39 מיליארד דולר ב-24 השעות שחלפו מאז תחילת המלחמה באוקראינה - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

אתמול נסגרה הבורסה של מוסקבה בירידה של 33 אחוז, הקריסה החמישית בהיסטוריה של שווקי העולם והירידה החדה ביותר שמתרחשת בבורסה בשווי של יותר מ-50 מיליארד דולר מאז "יום שני השחור" באוקטובר 1987. בעקבות זאת, נפגעו בעלי ההון בכל המגזרים.

על פי נתוני בלומברג, המפסיד הגדול ביותר היה ואגיט אלקפרוב, יו"ר חברת האנרגיה לוקאויל, שהפסיד כ-6.2 מיליארד דולר אחרי נפילה של 33 אחוז בשער המניה, וכעת ההון שלו עומד על 13 מיליארד דולר. במקום השני נמצא אלכסיי מורדשוב, יו"ר יצרנית המתכת סוורסטל, שאיבד 4.2 מיליארד דולר, אולם הוא עדיין מחזיק בהון של 23 מיליארד דולר.

האיש העשיר ביותר ברוסיה, ולדימיר פוטנין, נשיא חברת הכרייה נורליסק ניקל, שאיבד שלושה מיליארד דולר וכעת ההון שלו מוערך ב-26.1 מיליארד דולר. איש העסקים הרוסי-ישראלי, רומן אברמוביץ', הפסיד 1.8 מיליארד דולר ביממה האחרונה וכעת ההון שלו מוערך ב-13.3 מיליארד דולר.

הפגיעה הכלכלית בעשירי רוסיה צפויה להחריף בימים הקרובים על רקע הסנקציות של מדינות המערב, שכוללות גם מגבלות קשות על יכולתם של בנקים ועסקים רוסיים לפעול במסגרת המערכת הפיננסית הבינלאומית.