יקי דיין, קונסול ישראל לשעבר בלוס אנג'לס, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על הנאום שנשא אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בו התייחס לפלישה הרוסית לאוקראינה והכריז על חבילת סנקציות קשה נגד רוסיה, ותקף את ביידן בחריפות: "נשיא חלש ומאוד מוגבל פוליטית, ארה"ב מתפוררת מבפנים". 

בפתח דבריו תקף דיין את ביידן ואמר: "הוא נשיא חלש, מאוד מוגבל פוליטית שבסופו של דבר לא מצליח לנהל את העולם כפי שרצה. כשהוא נכנס ב־2020 הוא חשב על סדר עולמי חדש וניצחון הדמוקרטיה על הדיקטטורות, אבל זה לא קורה. הוא חשב שיוכל להתמקד רק בסין וביחסי החוץ ולהתעלם מכל שאר הדברים, אבל כל שאר הדברים מופיעים ומבצבצים לו". 

בהמשך, אמר: "ברמה הטקטית זה נכון שפוטין רוצה לשנות את הסדר באוקראינה, אולי את הממשלה, אבל מעבר לזה הוא בא לתת כאן הצהרה שיש סדר עולמי חדש. שמענו גם את ביידן מדבר על זה ואם ארצות הברית לא תהיה מוכנה ללכת כברת דרך שמעבר לאותן הסנקציות בכלכליות, אנחנו באמת נדבר פה על סדר עולמי חדש".

"מי שמסתכל היום על ארצות הברית, רואה פה מעצמה שמתפוררת מבפנים - הם לא מצליחים להגיע להסכמה על אף נושא. אני אומר זאת בעצב רב ולא רק בגלל הידידות עם ישראל, אלא בגלל שהיא מובילה את העולם החופשי. ישראל צריכה לעשות הערכת מצב די ברורה, ולומר לעמה 'או שאנו חיים לצד איראן גרעינית או שאנו מטפלים בזה לבדנו', כי משם כבר לא תגיע הישועה". 

לסיכום, טען כי "היום יש שיחה של ביידן עם כל ראשי נאט"ו, אבל צריך להבין שנאט"ו הוא ארגון צבאי ולא ארגון הצהרתי. זה שמצהירים נגד פוטין זה נורא יפה, אבל זה שלא עושים שום דבר בפועל - זה אומר הרבה על המערב. לכן חשוב שמעבר לסנקציות הכלכליות, ביידן יוביל את נאט"ו, אבל כרגע זה לא נראה באופק".