מלחמת רוסיה-אוקראינה: מנהל בית היתומים באודסה שבאוקראינה, הרב שלמה בקשט, התראיין היום (שישי) אצל ג'ודי ניר מוזס בתוכניתה ב-103FM והתייחס להפצצות החוזרות ונשנות על ידי כוחות הרוסיים בגבולות המדינה: "יש לנו המון דאגות כרגע, אבל הילדים האלה הם הסלע שיושב על הלב".

"אני בקשר עם כל חברי הקהילה היהודית בעיר, אנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך, יש לנו פה ילדים עם סיפור קשה מאוד. ילד שאימא שלו זרקה אותו בפח הזבל או ילד עם הורים נרקומנים. הסיפורים מזעזעים וכולם בלב שלנו", אמר הרב.

"יש מבצע להוצאת היתומים למקום בטוח", הסביר בקשט: "כרגע כולנו עולים על אוטובוסים אבל לא יודעים לאן נוסעים, זה מורכב ולא לגמרי בטוח. הכנו מזון ותרופות לתקופה מספיק ארוכה, וסוגים שונים של מקומות מפלט, כי אין מקום אחד שיכול להכיל את כולנו. ההחלטות מתקבלות תוך כדי תנועה. הדברים מורכבים מאוד, אנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל ברמה הכי גבוהה".

לשיחה הצטרפה בתו שירה בקשט, העובדת איתו, ושיתפה במצב: "כבר חודש אנחנו מתכוננים מבחינה לוגיסטית למה שקורה עכשיו. אנחנו מנסים להרגיע את הילדים - הם שמעו פיצוצים ונבהלו. לקטנים אמרנו שהולכים לטיול. כל הזמן אמרנו להם שאנחנו לא עוזבים אותם, וזה הדבר הכי חשוב. אמרתי לבנות לפחות עשר פעמים שלעולם לא אעזוב אותן. מדובר בילדים מגיל אפס ועד לימודי האוניברסיטה, כולם אצלנו".